Są także tacy użytkownicy aut, którzy pomimo tego że mają obie dłonie na kierownicy, postępują nieprawidłowo, tzn. trzymają ręce na szczycie (3 proc.) lub u dołu kierownicy, opierają je na kolanach (4 proc.). Prawidłowy sposób, czyli jedna dłoń na godzinie dziewiątej, druga na piętnastej, zadeklarowało 63 proc. biorących udział w ankiecie.
Gdy prowadzący auto nieprawidłowo trzyma kierownicę, wjechanie nawet w niewielką dziurę może być przyczyną zupełnej utraty kontroli nad samochodem. – Dlatego tak ważne jest, aby kierowcy pamiętali o podstawowej zasadzie i zawsze, oprócz chwil przeznaczonych na konieczne czynności, jak np. zmiana biegów, trzymali obie ręce na kierownicy – podkreśla Zbigniew Weseli, dyrektor Szkoły Jazdy Renault.
Porównując kierownicę do tarczy zegara, dłonie powinny znajdować się na godzinie dziewiątej i piętnastej. Takie ułożenie dłoni na kierownicy sprawia, że auto prowadzi się stabilniej i pozwala jednocześnie na optymalne działanie poduszki powietrznej w sytuacji bezpośredniego zagrożenia.
Gdy dłonie kierowcy oparte są nieprawidłowo, np. na szczycie kierownicy, to w czasie zderzenia głowa – opadając na poduszkę – wcześniej uderza o ręce, co może stwarzać ryzyko poważnych obrażeń.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?