reklama

Droga do wielkości

RedakcjaZaktualizowano 
CZYTELNIK: Co jest potrzebne do stworzenia dobrej strony www?

Poradnik dla małych firm

Internet to w dzisiejszych czasach obowiązkowy punkt programu w marketingu każdej firmy. Trudno ignorować jego siłę i wpływy. Pisałam już o blogu - niestandardowym i niedocenianym narzędziu. Ale co z tradycyjną, sprawdzoną stroną www? Czy nadanie jej prawidłowej i ciekawej formy jest zadaniem trudnym? Codzienne obserwacje pokazują, że niestety jednak tak. W sieci spotkać można prawdziwe zatrzęsienie stron nijakich, byle jakich, nudnych i nieprofesjonalnych. Takich, o których stworzeniu ktoś jakby zapomniał. Trwają na stanowisku, nietknięte od lat, niedostosowane do bieżących potrzeb i realiów.
Dobra i skuteczna strona www powinna być przede wszystkim zawsze aktualna. Jeśli Państwa działalność nie generuje wielu nowych wiadomości, ofert, nowości i promocji, to podarujcie sobie jakże obowiązkową i przewidywalną zakładkę "Aktualności". Lepiej, żeby jej nie było, niż miałaby straszyć przeterminowaniem. Strona musi być dostosowana tak, jak wszystkie pozostałe elementy marketingowe, do ogólnej koncepcji strategicznej, a także charakterystyki klientów. Trudno wyobrazić sobie dynamiczną, kolorową, zwariowaną stronę z rockową muzyką w tle w przypadku asortymentu przeznaczonego dla emerytów. Niestety, najczęściej sytuacja nie jest ciekawa - najwięcej stron to sztampowe, smutne, nijakie szablony.
Wykonanie strony to obecnie naprawdę niewielkie koszty. Jeśli dobrze poszukać, znaleźć można świetne realizacje za równie korzystne pieniądze. Tym bardziej, jeśli strona ma pełnić tylko funkcję informacyjną - być wizytówką firmy w globalnej sieci. Prosta konstrukcja, podstawowe informacje - taki zakres można dopracować jak prawdziwy brylant! Pamiętajcie Państwo, że strona to jeden z podstawowych obecnie elementów promujących firmę. Posiadanie własnego miejsca w sieci stało się z jednej strony koniecznością, a z drugiej swoistą klątwą - no bo co w nim umieścić?! Zauważyłam również pewną stale powtarzającą się prawidłowość w związku z powstawaniem nowej strony www. Wykupienie domeny nie rozwiązuje sprawy! Wśród przedsiębiorców panuje powszechne przekonanie, że jeśli dokona się zakupu odpowiedniego adresu, to w zasadzie sprawa jest załatwiona. Otóż nie... Strona - tak jak wizytówka lub książka, musi mieć miejsce, na którym się znajdzie. Trudno wyobrazić sobie książkę po prostu swobodnie wiszącą w powietrzu, prawda? Aby ją zachować, stawiacie ją Państwo na jakiejś półce, regale, itd. Strona podobnie - musi być umieszczona w odpowiednim miejscu, którym jest serwer. Zakładając własną stronę, warto o tym pamiętać i nie ograniczać się tylko do wykupienia korzystnego adresu. No właśnie - ten adres odgrywa również znaczącą rolę.
Ze względu na liczne promocje, oferowane przy wykupie domen internetowych, warto przemyśleć kupno kilku adresów, odnoszących się do samej nazwy lub oferty firmy. Nie musicie Państwo konstruować adresu tylko na podstawie nazwy. Jeśli jesteście w stanie znaleźć najważniejszy wyróżnik, dający przewagę Waszej firmie i na jego podstawie ustalić adres - to tym lepiej. Potencjalni klienci poszukują bowiem w sieci konkretnych produktów i usług; a jeśli nie znają Waszej firmy, to łatwiej będzie im trafić na adres, wynikający z jej oferty. Spójrzcie Państwo na reklamy największych graczy rynkowych - teraz każda niemalże promocja ma swoją stronę, nawiązującą do jej przesłania i treści. Dobrodziejstwa Internetu są w tej kwestii nieprzecenione. Nawet jeśli strona będzie prosta i mało dynamiczna, warto zadbać o to, żeby możliwie najlepiej zarabiała i działała na rzecz firmy. Jeśli nie macie Państwo jeszcze firmowej strony www - najwyższy czas, aby to nadrobić. Kiedyś obecność obowiązkowa dotyczyła książek telefonicznych, teraz jest to Internet. Opłaca się dobrze wykorzystywać jego ogromne możliwości.
GABRIELA ANTCZAK\*
Autorka jest doradcą marketingowym dla małych przedsiębiorstw.
Na pytania naszych Czytelników czekamy pod adresem:
kariera@dziennik.krakow.pl

Zima 30-lecia w Polsce, zasypie nas śnieg

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3