W istocie za inwestycje te płacą nabywcy nowych mieszkań. Stowarzyszenie Budowniczych Domów i Mieszkań od kilku lat zwraca uwagę na fakt, że udział w przygotowaniu dróg gminnych powinien odpowiadać faktycznym rozmiarom inwestycji mieszkaniowych.
– Najwłaściwiej byłoby, gdyby był on proporcjonalny do powierzchni użytkowej mieszkań w danej inwestycji – stwierdza Tystus Misiak, prezes SBDiM. – Problemom tym poświęciliśmy w części również zorganizowane 14 maja „Warsztaty dla inwestora”. Odnieśliśmy wówczas wrażenie, że przedstawiciele Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu przyjmują nasze argumenty i poszukują akceptowanych przez wszystkich rozwiązań.
Informacja w sprawie projektu wydawania warunków technicznych dla nowych inwestycji, włączanych do dróg publicznych, opiniowana była 19 maja br. przez Komisję Infrastruktury Rady Miasta Krakowa.
Radni co prawda dali zielone światło dla proponowanych zmian na obszarach objętych planami, podtrzymali jednak dotychczasową praktykę pełnego uczestnictwa finansowego i rzeczowego ze strony inwestorów mieszkaniowych, którzy podłączają nowe obiekty do dróg publicznych poza tymi obszarami, na podstawie decyzji o warunkach zabudowy.
Wyniki II tury wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?