Drogowcy zamykają górę Just. Dalekie objazdy do Nowego Sącza

Drogowcy zamykają górę Just. Dalekie objazdy do Nowego Sącza

Zdjęcie autora materiału
Grzegorz Skowron

Aktualizacja:

Dziennik Polski 24

Drogowcy zamykają górę Just. Dalekie objazdy do Nowego Sącza
Od 20 sierpnia drogowcy zamykają dla ruchu drogę krajową na górze św. Justa, Kierowców czekają ogromne utrudnienia – objazd dla samochodów osobowych i ciężarówek o nacisku do 8 ton na oś wyznaczono przez Świdnik, cięższe muszą kierować się na drogę krajową nr 28 Nowy Sącz – Limanowa.
Drogowcy zamykają górę Just. Dalekie objazdy do Nowego Sącza
- Dzisiaj zatwierdzona została zmieniona organizacja ruchu na drodze krajowej 75 w miejscowości Tęgoborze, w związku z rozbudową tej drogi krajowej wraz z odwodnieniem osuwiska. Będzie obowiązywała od 20 sierpnia 2018 roku – informuje Iwona Mikrut z krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Przejazd przez Just będzie niemożliwy co najmniej do końca października, być może nawet do połowy listopada.

 
Zamknięcie drogi jest niezbędne ze względu na charakter wykonywanych prac. Rozbierana będzie cała konstrukcja drogi, miejscami wykopy sięgną głębokości 7 m, ponieważ trzeba jeszcze wymienić grunty pod konstrukcją drogi, by ją docelowo wzmocnić.
 
Ruch poprowadzony zostanie objazdem drogami powiatowymi przez Wronowice i Świdnik, to droga tylko o 4 km dłuższa od drogi przez Just. Ale ten objazd dotyczy pojazdów o nacisku 8 ton na oś. Oznacza to, że np. samochód dostawczy mający dwie osie może mieć obciążenie 16 ton, samochód ciężarowy z przyczepą w sumie 5 osi do 40 ton ładunku. Cięższe pojazdy mogą poruszać się drogą krajową nr 28. Można także korzystać z innych dróg publicznych, stosując się do oznakowania o dopuszczalnej nośności.
 
Prowadzona przebudowa ma przywrócić DK75 na tym odcinku do stanu przed uszkodzeniami, które spowodowało osuwisko oraz wzmocnienie jej i zabezpieczenie od strony stoku przed napierającymi masami ziemnymi. Celem jest utrzymanie przejezdności drogi, ponieważ ruchy osuwiskowe mogą doprowadzić do całkowitego jej zniszczenia i przerwania ciągłości.

W praktyce oznacza to, że trzeba rozebrać istniejącą drogę, odbudować ją i wzmocnić, zabezpieczając jednocześnie betonowymi palisadami od strony stoku. Powstanie odwodnienie drogi poprzez budowę systemów drenaży, studni i rowów odprowadzających wodę. W ramach odwodnienia drogi wykonane muszą być oprócz drenaży zbierających wody powierzchniowe także drenaże wiercone w skarpach i zboczu góry. Studnie odwodnieniowe mają głębokość 10 metrów i 14 metrów.

Trwa budowa palisady zabezpieczającej drogę. Żelbetowe pale mają średnicę 60 cm i wiercone są na różną głębokość, w zależności od miejsca. Do tej pory otwory wiercone były na głębokość 11,5 m oraz 13 metrów. Powstanie w sumie 17 km pali.

Koszt prac wyniesie 46 377 949,56 zł. Rozbudowa ma być wykonana w ciągu 10 miesięcy. Do tego terminu nie jest wliczany okres zimowy czyli zakończenie prac zaplanowane jest na maj 2019 r.

ZOBACZ KONIECZNIE:



WIDEO: Poważny program

Autor: Gazeta Krakowska, Dziennik Polski, Nasze Miasto

Komentarze (1)

Dodajesz komentarz jako: Gość

Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

Liczba znaków do wpisania:

zaloguj się

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Mozna by jeszcze zamknac drogi dojazdowe...

Jack (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 4 / 1

...Krzyzowke, Limanowa, Librantowas, Grodek i Krynice.. jak remonty to z rozmachem, a co...

Czy Wam tam slonko przygrzalo za bardzo?

Najnowsze wiadomości

Zobacz więcej

Polecamy

NAUCZYCIEL ROKU | Zgłoś kandydatów

NAUCZYCIEL ROKU | Zgłoś kandydatów

HIPOKRATES MAŁOPOLSKI 2018 | Trwa głosowanie

HIPOKRATES MAŁOPOLSKI 2018 | Trwa głosowanie

SAMORZĄDOWIEC MAŁOPOLSKI Oceń rządy włodarzy i radnych w kończącej się kadencji samorządu

SAMORZĄDOWIEC MAŁOPOLSKI Oceń rządy włodarzy i radnych w kończącej się kadencji samorządu

W świecie iWizji… Przełomowe, niezawodne, funkcjonalne i piękne

W świecie iWizji… Przełomowe, niezawodne, funkcjonalne i piękne