_- Dyrektor został dokładnie zapoznany zproblemami komunikacyjnymi Andrychowa iplanami budowy obwodnicy miasta iBeskidzkiej Drogi Integracyjnej. Przytoczyliśmy szczegółowe argumenty przemawiające za koniecznością realizacji tych inwestycji, awpierwszej kolejności obwodnicy Andrychowa. To bardzo ważna sprawa, by wświadomości najwyższych władz GDDKiA były problemy Andrychowa, gdy wprzyszłości będą dzielone pieniądze na inwestycje drogowe wkraju - _poinformował po spotkaniu poseł Marek Polak, który zapowiedział, że wspólnie z samorządowcami będą pukać jeszcze do wielu drzwi ważnych osób w kraju, które są władne przyspieszenia budowy obwodnicy Andrychowa.
Podczas spotkania w Warszawie ustalono, że władze miasta wspólnie z krakowskim oddziałem GDDKiA przystąpią do opracowania tzw. uwarunkowań środowiskowych dla realizacji tej inwestycji.
Jak wynika z ostatniego stanowiska Ministerstwa Infrastruktury budowa tzw. Beskidzkiej Drogi Integracyjnej jest melodią przyszłości. Nie jest możliwa przed 2013 rokiem. Raczej nie będzie można tej inwestycji finansować z funduszy Unii Europejskiej, co stanowi dodatkowy problem. Odrębną sprawą są natomiast obwodnice Andrychowa i Kalwarii, które docelowo mają stanowić część BDI. Zarządca drogi krajowej w tym roku ma zlecić opracowanie projektów inwestycji i zgodnie z zapewnieniami - w najbliższych latach wybudować obie obwodnice.
(GM)
Dyrektor wie o Andrychowie
GMBez przełomowych ustaleń zakończyło się spotkanie andrychowskich samorządowców i posła Marka Polaka ze Zbigniewem Kotlarkiem, szefem Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Warszawie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.
Zaloguj się lub załóż konto
Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.
Podaj powód zgłoszenia
Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.