Dzielne Magdy!

Redakcja
Tegoroczne żniwo sukcesów krakowskich kierowców rajdowych jest doprawdy imponujące. Obok mistrzów kraju w klasyfikacji generalnej (Kulig/Baran), wicemistrzów (Kuzaj/Górski) oraz mistrzów grupy N (Czopik/Burkat) mamy także mistrzów w najmniejszej klasie N-1. Pięć eliminacji RSMP wystarczyło do tego, aby Magdy: Cieślik i Lukas wywalczyły tytuł najszybszej załogi startującej N-grupowym seicento. Jest to pierwszy tak poważny sukces tej jedynej w chwili obecnej w polskim sporcie rajdowym załogi kobiecej.

MH

 Magdalena Cieślik, absolwentka Wydziału Zarządzania i Marketingu krakowskiej Akademii Ekonomicznej, zawsze lubiła sport i związane z nim ryzyko. Dlatego też jeszcze jako nastolatka zajęła się wyczynowym uprawianiem jeździectwa. Była nawet mistrzynią Polski południowej w skokach przez przeszkody oraz wicemistrzynią kraju w tej dyscyplinie w kategorii juniorów.
 Kiedy emocje jeździeckie okazały się mało satysfakcjonujące, zaś koń, którego ujeżdżała Magda, sprzedany, zawodniczka postanowiła spróbować swoich sił w rajdach. W 1997 roku wzięła udział w Rajdzie Żubrów prowadząc w nim samochód "Renault 21 Turbo". Zwycięstwo w Pucharze Pań zmobilizowało krakowiankę do podjęcia dalszych prób. Szybko zdobyła obie wymagane regulaminem MP licencje, by w 1998 roku z Izabelą Kamską w roli pilota zadebiutować na trasie Rajdu Polski.
 W sezonie ’98 Magdalena Cieślik pojawiła się jeszcze na listach startowych takich imprez jak: Rajd Imielin (3 m. w klasie N-1), Rajd Warszawski (11 m w klasie N-1) i Rajd Karkonoski, kończąc wszystkie z nich.
 Całkiem udany okazał się także dla początkującego kierowcy rajdowego sezon ’99. Biorąc udział w pięciu zaliczanych w poczet eliminacji MP rajdach (Warszawski, Elmot, Polski, Wisły i Karkonoski) i rywalizując w Rajdowym Pucharze Seicento Sporting wraz z nową pilotką Magdaleną Krząpą, Magda Cieślik zajęła na 25 załóg dobre ósme miejsce.
 Sezon 2000 to już tytuł mistrzowski. Po czwartej pozycji wywalczonej w Rajdzie Zimowym Magda Cieślik i jej nowa pilotka Magda Lukas wygrały zmagania w klasie N-1 w takich rajdach jak: Warszawski, Krakowski, Polski i Elmot.
 Pilotka, z którą Magda Cieślik odniosła swój życiowy sukces, to studentka piątego roku Wydziału Zarządzania i Marketingu na krakowskiej AGH. Obie panie poznały się podczas trwania Rajdu Żubrów i podjęły decyzję o dalszych wspólnych startach. W 1999 roku Magda Lukas zdobyła stosowną licencję i na dobre zajęła prawy fotel w rajdowym seicento swojej imienniczki.
 Podczas siódmej eliminacji RSMP 2000 20. Rajdu Karkonoskiego załoga Cieślik/Lukas, mając tytuł mistrzów Polski w kieszeni, zaprezentowała się za sterami nowego samochodu. Nissan micra grupy A z kobiecą załogą na pokładzie zajął trzecie miejsce w klasie A-5 i 19 w klasyfikacji generalnej. W chwili obecnej obie Magdy walczą na trasie 48. Rajdu Wisły, ostatniej w tym roku eliminacji MP. W sezonie 2001 mają zamiar wystartować także nissanem micrą, ale w nieco lepszej niż używany dotychczas egzemplarz specyfikacji.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie