Efekt ŚDM przeminął. Na boom poczekamy

Grażyna StarzakZaktualizowano 
Adam Wojnar
Kościół. Ponad 200 przedstawicieli biur podróży z 30 krajów przyjechało do Krakowa na I Międzynarodowy Kongres Turystyki Religijnej i Pielgrzymkowej.

W kongresie uczestniczą też reprezentanci krakowskich i małopolskich placówek muzealnych, hotelarze i restauratorzy. Są zgodni, że tego typu imprezy powinny być organizowane częściej. - Światowe Dni Młodzieży zrobiły Krakowowi dobrą reklamę na całym świecie, ale dzisiaj nie wystarczy zorganizować pojedyncze, nawet tak wspaniałe wydarzenie. Dzisiaj trzeba się ciągle przypominać i promować - mówi Ernest Mirosław, szef biura turystyki przyjazdowej Ernesto Travel, pomysłodawca i organizator kongresu.

Podobnego zdania jest Katarzyna Gawłowska z Małopolskiej Izby Hotelarskiej. Twierdzi ona, że po prawdziwym turystycznym boomie, jaki przeżył Kraków i Małopolska po ŚDM, w tym roku wyraźnie widać tendencję spadkową. W jej opinii, w kalendarzu wydarzeń, które mogą przyciągnąć religijnych turystów, powinno być więcej atrakcyjnych imprez, które odbywają się w miesiącach jesiennych i zimowych.

- Jeśli porówna się ofertę innych polskich miast w tym okresie, to Kraków wypada słabo - kontynuuje ten wątek Michał Rogula, hotelarz z Krakowa. Inni moi rozmówcy wyraźnie dają do zrozumienia, że w tej kwestii oczekują na pomysłowość urzędników odpowiedzialnych za promocję miasta i regionu.

Ernest Mirosław, organizator kongresu, który odbywa się w Centrum JPII „Nie lękajcie się”, pytany czego jako przedstawiciel turystycznej branży oczekuje od lokalnych władz, odpowiada, że „dobrej współpracy”. Takiej, jak przy organizacji kongresu. -

Muszę przyznać, że zarówno urząd miasta jak i marszałkowski, poparły tę ideę i użyły swoich kanałów informacyjnych, żeby nam pomóc dotrzeć do ludzi, od których zależy to, kto i w jakiej liczbie przyjedzie do Krakowa i Małopolski. Życzylibyśmy sobie, żeby ta współpraca dalej się rozwijała - mówi Ernest Mirosław.

O kongresie, choć jeszcze trwa, już można powiedzieć, że zakończył się sukcesem. Do Krakowa przyjechali goście nie tylko z takich krajów jak Hiszpania, Włochy, Niemcy czy Francja, których obywatele licznie odwiedzają Kraków, ale również z Japonii, Brazylii, USA, Indii, Chin i Meksyku. Uczestnicy kongresu, oprócz wysłuchania wykładów i prelekcji, będą mogli zobaczyć najważniejsze miejsca kultu religijnego i te, które mają ogromne znaczenie historyczne.

Zwiedzą m.in. Stare Miasto, Centrum Jana Pawła II, Sanktuarium Bożego Miłosierdzia, Kopalnię Soli w Wieliczce, były niemiecki nazistowski obóz koncentracyjny Auschwitz-Birkenau, dom rodzinny Ojca Świętego w Wadowicach. Udadzą się też do Kalwarii Zebrzydowskiej oraz Częstochowy.

Warto wspomnieć, że w 2018r. w Krakowie ma się odbyć konferencja UNWTO - Światowej Organizacji Turystyki Narodów Zjednoczonych. W programie tej konferencji będą m.in. tematy związane z turystyką religijną i pielgrzymkową. Przebieg kongresu w Centrum JPII dowodzi, że potencjał Krakowa w tej gałęzi turystyki jest ogromny.

WIDEO: Mówimy po krakosku - odcinek 2. Czym jest nakastlik?

Autor: Gazeta Krakowska, Dziennik Polski, Nasze Miasto

Wideo

Materiał oryginalny: Efekt ŚDM przeminął. Na boom poczekamy - Gazeta Krakowska

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3