Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Ekolodzy piszą do prezydenta: Betonowa ścieżka nad Rudawą skompromituje Kraków

Piotr Tymczak
Piotr Tymczak
"Zgodnie ze standardami tras regionalnych nawierzchnia powinna być asfaltowa a wprowadzenie nawierzchni wodoprzepuszczalnej na wale przeciwpowodziowym (z założenia nieprzepuszczalnym) jest rozwiązaniem absurdalnym " - tak Polski Klub Ekologiczny komentuje plany budowy ścieżki rowerowej na wałach Rudawy w liście otwartym skierowanym do prezydenta Krakowa Jacka Majchrowskiego.

"Od wielu lat czekają na realizację popularne ciągi rekreacyjne w dolinach Rudawy i Prądnika. Wszystkie trasy regionalne mają ustalone standardy i przebiegając przez Kraków standardy te muszą być spełnione. Władze Krakowa także zadbały o odpowiednie standardy tras rowerowych. Projekt (koncepcja jak i projekt budowlany) powinien być zgodny z Zarządzeniem Prezydenta Miasta Krakowa nr. 3113 (Standardy Infrastruktury Rowerowej) oraz poddany tzw. Audytowi rowerowemu. Zatem nie jest zrozumiałym dlaczego Zarząd Zieleni Miejskiej nie chce tych standardów spełnić w przypadku trasy regionalnej jaką jest VeloRudawa" - czytamy w liście otwartym Polskiego Klubu Ekologicznego do prezydenta Krakowa Jacka Majchrowskiego.

Autorzy listu zwracają też uwagę: "Od lat w Krakowie wszystkie projekty infrastruktury rowerowej poddawane są audytowi natomiast Zarząd Zieleni Miejskiej nie poddał projektu VeloRudawy audytowi. Jednocześnie wypowiedź medialna przedstawiciela Zarządu Zieleni Miejskiej o kuriozalnym proteście rowerzystów świadczy o kompletnym niezrozumieniu idei konsultacji społecznych prowadzonych w Krakowie i lekceważeniu użytkowników tych rozwiązań. Słuszne uwagi organizacji rowerowych przekazane inwestorowi w ramach konsultacji zostały zignorowane".

Przedstawiciele Akcji Ratunkowej dla Krakowa razem z inicjatywami Kraków Miastem Rowerów i Velo Małopolska przedstawili podczas konferencji prasowej uwagi, postulaty oraz pytania do Zarząd Zieleni Miejskiej w sprawie budowy ścieżki rowerowej nad Rudawą.

Kraków. Aktywiści protestują przeciwko budowie betonowej dro...

Ekolodzy podkreślają też: "Zgodnie ze standardami tras regionalnych nawierzchnia powinna być asfaltowa a wprowadzenie nawierzchni wodoprzepuszczalnej na wale przeciwpowodziowym (z założenia nieprzepuszczalnym) jest rozwiązaniem absurdalnym zwiększającym jedynie koszty i w przyszłości mogącym doprowadzać do przyspieszonej erozji wału. Nawierzchnie tego typu są nietrwałe i trudne do dobrego utrzymania. To marnowanie środków finansowych na fanaberie. Jest niedopuszczalnym, aby w skrajni trasy lokalizować: ławki, latarnie, kosze. Grzybki oświetleniowe zlokalizowane w nawierzchni mogą być przyczyną utraty stabilności przez rowerzystów i zagrożeniem bezpieczeństwa. Równolegle z budową drogi dla rowerów należy przystosować pozostałą część terenu (drugi wał, międzywale) do innych celów, m.in. spacerów, biegania, wyprowadzania psów, rekreacji i wypoczynku, zachowując walory przyrodnicze i krajobrazowe. Rozdzielenie ruchu rowerów od ruchu pieszego jest konieczne dla uniknięcia konfliktów".

O planach związanych z budową drogi rowerowej nad Rudawą obszerniej pisaliśmy tutaj:

Ścieka na wałach Rudawy zostanie wybetonowana. Wizualizacje na kolejnych slajdach.

Kraków. Beton pojawi się na wałach Rudawy. Na przebudowę bul...

Sytuacja pracownika na rynku pracy

od 16 lat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Materiał oryginalny: Ekolodzy piszą do prezydenta: Betonowa ścieżka nad Rudawą skompromituje Kraków - Gazeta Krakowska

Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski