Ekspresowa droga z protestem

Redakcja
DROGI. Polsko-tureckie konsorcjum, odrzucone przez komisję przetargową, która ma wyłonić wykonawcę odcinka drogi ekspresowej - od węzła "Rybitwy" do węzła "Igołomska", złożyło protest. Sprawa najprawdopodobniej zakończy się w Urzędzie Zamówień Publicznych.

W krakowskim oddziale Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad rozstrzygnięto I etap przetargu; spośród 15 firm i konsorcjów z 11 krajów (m.in. z Niemiec, Włoch, Chorwacji, Hiszpanii i Grecji), które złożyły wnioski, do dalszego postępowania zakwalifikowano 14. Jedyne odrzucone polsko-tureckie konsorcjum, składające się z firm: Autostrada Wschodnia Sp. z oo z Warszawy oraz Mapa Insaat Ve Ticaret Anonim Sirketi z Ankary złożyło protest w ostatnim możliwym terminie. - Komisja przeanalizuje sprawę, jednak jest mało prawdopodobne, by protest został uznany. Konsorcjum może się jednak odwołać jeszcze do prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, a na werdykt możemy czekać nawet kilka miesięcy - zaznacza Magdalena Chacaga, rzeczniczka krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - Dopiero po tym rozstrzygnięciu będzie można przystąpić do II etapu przetargu.

Przypomnijmy, że inwestycji obejmuje m.in.: budowę dwujezdniowej drogi ekspresowej S7 o długości ok. 4,5 km; częściową przebudowę drogi nr 79; budowę dwupoziomowych węzłów drogowych "Rybitwy" oraz "Igołomska"; przebudowę drogi krajowej DK79 (2 jezdnie; 1,55 km); budowę dwóch mostów w ciągu S7 nad Wisłą (każdy o długości ok. 706 m); budowę 9 mostów o łącznej długości 650 m; przejścia podziemnego pod projektowaną drogą ekspresową S7, łącznicami, torowiskiem tramwajowym i drogą krajową DK-79; przebudowę istniejącej linii tramwajowej; budowę tunelu dla pieszych pod drogą S7, a także urządzeń ochrony środowiska, w tym ekranów dźwiękochłonnych o długości ok. 4600 metrów.

Magdalena Chacaga dodaje, że najbardziej charakterystycznym i zarazem najtrudniejszym elementem inwestycji będzie nowy most przez Wisłę, a w zasadzie dwa mosty - jeden dla każdego kierunku. Konstrukcję nośną przęseł (długość najdłuższego przęsła wynosi około 200 metrów) stanowi ustrój podwieszony z czterema pylonami (po dwa dla każdej jezdni) o wysokości 63 metrów.

Wartość całej inwestycji szacuje się na ponad 850 milionów złotych. (J.ŚW)

jswies@dziennik.krakow

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie