Żartów nie ma. Segment samochodów elektrycznych zaczyna odgrywać istotną rolę na rynku motoryzacyjnym, choć poziom ich sprzedaży nie wywołuje jeszcze zawrotu głowy.
Liderem europejskiego rankingu jest Nissan z modelem Leaf (25,6 proc. udział w rynku, ze sprzedażą na poziomie 8,05 tys. aut).
Średni koszt przejechania 1 km elektrycznym Leafem wynosi ok. 0,03 euro/kWh. Eksperci szacują, że także inne koszty związane z obsługą takiego auta są o ok. 40 proc. mniejsze niż w przypadku tradycyjnego.
Drugie miejsce - według Europejskiego Stowarzyszenia Obserwatorów Paliw Alternatywnych (European Alter-native Fuels Observatory), zajmuje Renault Zoe (23,7 proc. udział w rynku, 7,46 tys. sprzedanych aut), kolejne: Tesla Model S (13,2 proc., 4,16 tys.), Volkswagen e-Golf (9,3 proc., 2,91 tys.) oraz BMW i3 (9,3 proc., 2,05 tys.).
Renault Zoe ma zasięg 210 km. Czas ładowania tego auta prądem 16 A wynosi 6-9 godzin, 60 minut prądem trójfazowym 32A (80 proc. poziomu naładowania) i 30 minut - prądem trójfazowym 63A (również 80 proc. poziomu naładowania).
Wyniki sprzedaży na europejskim rynku samochodów elektrycznych może poprawić dodatkowo uruchomienie niemieckiego programu dopłat do aut elektrycznych i hybrydowych w wysokości 4 tys. euro na auto.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?