Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Elektryczny tort

Janusz Michalczak
Nissan Leaf z nowymi akumulatorami ma zasięg 250 km
Nissan Leaf z nowymi akumulatorami ma zasięg 250 km Fot. nissan
Auta z przyszłością. Eksploatacja tych samochodów kosztuje grosze.

Żartów nie ma. Segment samochodów elektrycznych zaczyna odgrywać istotną rolę na rynku motoryzacyjnym, choć poziom ich sprzedaży nie wywołuje jeszcze zawrotu głowy.

Liderem europejskiego rankingu jest Nissan z modelem Leaf (25,6 proc. udział w rynku, ze sprzedażą na poziomie 8,05 tys. aut).

Średni koszt przejechania 1 km elektrycznym Leafem wynosi ok. 0,03 euro/kWh. Eksperci szacują, że także inne koszty związane z obsługą takiego auta są o ok. 40 proc. mniejsze niż w przypadku tradycyjnego.

Drugie miejsce - według Europejskiego Stowarzyszenia Obserwatorów Paliw Alternatywnych (European Alter-native Fuels Observatory), zajmuje Renault Zoe (23,7 proc. udział w rynku, 7,46 tys. sprzedanych aut), kolejne: Tesla Model S (13,2 proc., 4,16 tys.), Volkswagen e-Golf (9,3 proc., 2,91 tys.) oraz BMW i3 (9,3 proc., 2,05 tys.).

Renault Zoe ma zasięg 210 km. Czas ładowania tego auta prądem 16 A wynosi 6-9 godzin, 60 minut prądem trójfazowym 32A (80 proc. poziomu naładowania) i 30 minut - prądem trójfazowym 63A (również 80 proc. poziomu naładowania).

Wyniki sprzedaży na europejskim rynku samochodów elektrycznych może poprawić dodatkowo uruchomienie niemieckiego programu dopłat do aut elektrycznych i hybrydowych w wysokości 4 tys. euro na auto.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski