Pojazdy w bardzo wolnym tempie sunęły po budowanym torowisku, co chwilę hamując, poddawały próbie nową konstrukcję. - Ciężarówki wjeżdżały stopniowo na kolejne części estakady, która pod ciężarem około 130 ton powinna się ugiąć maksymalnie do 11 centymetrów. Podczas wtorkowych testów zanotowano dwa centymetry mniej - poinformował Piotr Hamarnik z Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu.
WIDEO: Testy obciążeniowe nowej estakady
Autor: Marcin Karkosza, Gazeta Krakowska, Dziennik Polski
To nie ostatnie testy wytrzymałościowe, jakie będzie przechodzić estakada. - Przed nami jeszcze testy dynamiczne z udziałem tramwaju, które będą możliwe po ukończeniu budowy torowiska - dodał Piotr Hamarnik.
Następnie planowane są odbiory techniczne oraz strażackie i jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to 31 sierpnia pasażerowie tramwajów linii nr 9 i 50 będą mogli przejechać nową estakadą. Tą trasą ma kursować m.in. "Krakowiak", czyli najdłuższy w Polsce tramwaj wyprodukowany w bydgoskiej fabryce Pesa.
Inwestycja zbliżająca się do wielkiego finału, ma zrewolucjonizować transport publiczny w okolicach dworca kolejowego Kraków Płaszów. Realizacja projektu o wartości ponad 165 mln zł (z czego 97 mln zł to wkład miasta) rozpoczęła się we wrześniu 2013 roku, kiedy ZIKiT podpisał stosowną umowę z portugalską firmą Mota-Engil. Na budowę estakady otrzymała dwa lata i wszystko wskazuje na to, że wywiąże się z tego zobowiązania.
Poza torowiskami, na 600-metrowej konstrukcji powstaje także ścieżka rowerowa i ciąg pieszy. Pasażerowie będą mogli wysiadać na jedynym zlokalizowanym na estakadzie przystanku, tuż nad peronami kolejowymi.
Strefa Biznesu: Rewolucyjne zmiany w wynagrodzeniach milionów Polaków
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?