Estakada nad torami

Redakcja
Pięć ofert nadeszło na przetarg, który ma wyłonić generalnego wykonawcę trasy Nowotarskiej, w tym m.in.: firmy z Turcji, Portugalii, konsorcjum szwedzkiego i z Krakowa. Propozycje wahały się od 11 do 14 milionów euro; gmina Kraków zamierza przeznaczyć na budowę tej trasy pieniądze pozyskanie z Europejskiego Banku Odbudowy i Rozwoju oraz Europejskiego Banku Inwestycyjnego.

Trasa za 11 - 14 mln euro

   Według planów, inwestycja miałaby powstać do końca I kwartału 2004 roku. W jej ramach przewidziano wybudowanie dwujezdniowej (po 2 pasy ruchu, rozdzielający pas zieleni o szerokości od 3,5 do 5 m, chodniki) trasy łączącej ul. Witosa z ul. Tischnera; od ul. Witosa pobiegnie dwumetrowej szerokości ścieżka rowerowa. W rejonie stacji PKP Bonarka nowa ulica przejdzie nad torami; powstanie tam estakada o długości ponad 457 metrów. Projekt przewiduje także wybudowanie skrzyżowania, które połączy nową trasę z równoległą do niej ul. Fredry oraz ul. Strumienną i Pierzchówka.
   Trasa Nowotarska będzie częścią trasy Centralnej, która ma połączyć - poprzez planowaną ul. Galicyjską, przebudowane rondo Mogilskie, most Kotlarski, trasę Kotlarską, ul. Powstańców Śląskich i Tischnera - północną część miasta z przebiegającą w południowej części autostradą A-4 - podała Agencja Rozwoju Miasta.
(J.ŚW)

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie