Najpierw bombardier rozpędził się na estakadzie do prędkości 50 km/h, a potem ostro zahamował (przy prędkości 30 km/h). Tak wyglądały wczorajsze badania obciążeniowe flagowej inwestycji komunikacyjnej miasta. Każde, nawet najmniejsze, drgnienie zostało zarejestrowane przez czujniki rozstawione wzdłuż torowiska. Wstępne badania wykazały, że obciążenia spowodowane przejazdem zmieściły się w dopuszczalnych normach.
WIDEO: Testy obciążeniowe estakady Lipska-Wielicka z udziałem tramwaju
Autor: Piotr Drabik
To niejedyne testy, jakim w ostatnich tygodniach została poddana estakada. Już 21 lipca na konstrukcję wjechało osiem ciężarówek o łącznej masie 250 ton. Także wtedy stwierdzono, że uzyskane obciążenia mieszczą się w normie.
- Na obiektach mostowych bardzo często zdarzało się, że konstrukcja była podatna na tzw. wzbudzenia dynamiczne, np. ruch pieszych czy mocny wiatr. Dlatego przeprowadza się takie testy, by wyeliminować zjawiska negatywne - wyjaśnił Artur Salachna, kierownik budowy estakady.
Jednocześnie podkreślił, że przeprowadzenie testów obciążeniowych pozwala wyeliminować błędy konstrukcyjne.
- Do nieprzyjemnej sytuacji doszło na kładce pieszej Millenium w Londynie. Zamknięto ją już pół roku po otwarciu, ponieważ zanotowano na niej zbyt duże przemieszczenia poziomów - dodał Artur Salachna.
WIDEO: Mówi Piotr Hamarnik z ZIKiT-u
Autor: Piotr Drabik
Wypełnione pasażerami tramwaje wjadą na nową estakadę planowo 31 sierpnia. Będą tamtędy kursować tramwaje linii nr 9, 11 i 50. Dzięki temu dojazd z Bieżanowa na Grzegórzki skróci się o 5-6 minut. Zbudowanie mierzącej ok. 600 metrów łącznicy nad torami kolejowymi kosztowało 150 mln zł.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?