Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Euro 2020. Tym razem tylko w jednej stacji telewizyjnej

Rafał Musioł
Rafał Musioł
Mecze Polaków na Euro 2020 zobaczymy tylko w TVP.
Mecze Polaków na Euro 2020 zobaczymy tylko w TVP. Bartek Syta
Serwis Wirtualnemedia.pl poinformował, że TVP nie zamierza sprzedawać sublicencji na transmisje z meczów Euro 2020. Publiczna telewizja będzie transmitowała ten turniej jako jedyna w Polsce. I zamierza sporo zarobić na reklamach.

- Telewizja Polska pokaże cały turniej Euro 2020, który rusza 12 czerwca. Wybrane spotkania transmitować będą TVP1 i TVP2, dodatkowo wszystkie kibice zobaczą na TVP Sport, serwisie internetowym i aplikacji mobilnej stacji. Zdecydowana większość (prawdopodobnie, poza Baku) będzie komentowana przez dziennikarzy ze stadionów. Sygnał Telewizja Polska wyprodukuje w jakości 4K - poinformował portal branżowy wirtualnemedia.pl.

Bądź na bieżąco i obserwuj

Poprzednie mistrzostwa były transmitowane w Polsacie i TVP.

- Tym razem nie było żadnych rozmów i nie będzie - oświadczył Marek Szkolnikowski, szef TVP Sport.

Telewizja publiczna kompletuje zespół sprawozdawców. Wiadomo, że studio na stadionie powstanie w Dublinie i Bilbao, czyli miejscach, gdzie swoje mecze grupowe rozgrywać będzie reprezentacja Polski.

Zobacz koniecznie

Euro 2020 rozgrywane będzie w jedenastu państwach. To największe przedsięwzięcie tego typu w historii. Dla TVP oznaczać będzie to spore koszty.

Część z nich stacja zamierza odzyskać dzięki emisji reklam. Już wiadomo, że będą one wyjątkowo drogie.

- W czerwcu reklamodawcy najwięcej zapłacą za 30-sekundowy spot w przerwach meczu Polska-Hiszpania. W ofercie łączonej (TVP1, TVP2 +TVP Sport) spot będzie kosztował 461.700 zł - poinformowały wirtualnemedia.pl. - Za lokowanie produktu na przestrzeni całego turnieju (51 meczów, 102 studia meczowe), reklamodawca będzie musiał zapłacić 1,224 mln zł (ceny netto). Product placement przy pojedynczym meczu to dla reklamodawcy koszt 35 tys. zł, przy grupowych meczach reprezentacji Polski 210 tys. zł.

Na mundialu 2018 TVP z reklam zarobiła 48,247 mln zł. Najdroższy spot, w przerwie meczu Polska - Kolumbia, kosztował 395.000 zł.

Nie przegap

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Trener Wojciech Łobodziński mówi o sytuacji kadrowej Arki Gdynia

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Euro 2020. Tym razem tylko w jednej stacji telewizyjnej - Dziennik Zachodni

Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski