Europa to nie Ameryka!

Redakcja
Na przełomie września i października odbędzie się salon samochodowy w Paryżu. I właśnie tam na europejskim rynku zadebiutuje lexus RX, który w sprzedaży na naszym kontynencie znajdzie się już w październiku.

Lexus RX300

 Napędzany 3-litrowym silnikiem V6, skonstruowanym w technologii zmiennych faz rozrządu VVT-i, RX300 ma - w przeciwieństwie do stosowanych w tradycyjnych terenówkach konstrukcji ramowych - jednolite nadwozie. Jest ono podparte na niezależnym (zarówno z przodu, jak i z tyłu) zawieszeniu zapewniającym komfort jazdy, dobre trzymanie drogi i szybkość reakcji.
 I właśnie te cechy pozwoliły lexusowi RX odnieść spektakularny sukces w USA i Japonii. Wprowadzony do sprzedaży na rynek amerykański, nowy lexus w ciągu zaledwie paru miesięcy wskoczył na szczyt list sprzedaży i obecnie jest najlepiej sprzedającym się pojazdem typu SUV (73.500 sztuk w 1999_roku i 43.750 sztuk w okresie od stycznia do czerwca bieżącego roku).
 Od początku było oczywiste, że koncepcja samochodu takiego jak RX300 trafi także w gusta Europejczyków. Jednak warunki drogowe, styl jazdy i wymagania kierowców w Europie różnią się znacznie od amerykańskich i japońskich. Przed wprowadzeniem RX-a do sprzedaży specjaliści z Toyota Motor Europe Technical Centre w Brukseli byli zaangażowani w dopasowanie i "tuningowanie" auta do wymagań europejskich.
 _Europejski styl jazdy charakteryzuje się wyższymi prędkościami, mocniejszym przyspieszaniem i późniejszym hamowaniem niż w Stanach Zjednoczonych i Japonii. Naszym celem było więc skonstruowanie samochodu, który sprostałby takim wymaganiom
- powiedział Jos De Boes, szef departamentu konstrukcji pojazdów w Brukseli. - By spełnić te wymagania zastosowaliśmy m.in. nowe sprężyny, amortyzatory i stabilizatory. Szczególnie dużo uwagi poświęciliśmy układowi hamulcowemu, aby zapewnić jak najlepszą stabilność podczas hamowania z dużych prędkości. Nie było to wyłącznie kwestią zmian w tarczach i klockach hamulcowych. Zmieniono również siłownik wspomagania - nowy daje lepsze wyczucie pedału hamulca, a co za tym idzie lepszą kontrolę hamowania. Bardzo dużo czasu spędziliśmy nad minimalizacją hałasu wytwarzanego normalnie przy dużych prędkościach przez duże koła samochodu z napędem 4x4. Teraz, z pewnością wyprzedzamy w tej kwestii wszystkich naszych konkurentów. Dzięki tej pracy osiągnęliśmy standardy Lexusa - niektóre z wprowadzonych w europejskiej wersji są obecnie przenoszone do amerykańskiego i japońskiego RX300 - stwierdził Jos De Boes.
 W europejskim RX300 zastosowano na nowo zaprojektowane przednie i tylne światła, grill i obręcze kół, a także inny zestaw kolorów i typów tapicerki oraz wykończenia wnętrza.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie