Projekt zakłada unowocześnienie pracy administracji publicznej dla mieszkańców powiatu poprzez zastosowanie nowoczesnych technologii. - Oznacza to, że mieszkaniec powiatu tatrzańskiego będzie mógł nadać bieg sprawie wysyłając odpowiedni wniosek, a później - przez internet - śledzić, na jakim jest etapie - wyjaśnia Agnieszka Sługocka, kierownik Biura ds. Współpracy Europejskiej zakopiańskiego Urzędu Miasta. Niestety, zwykli petenci nie korzystają jeszcze z podpisów elektronicznych. Może to stanowić pewien problem podczas wysyłania wniosków za pośrednictwem internetu. - Przez internet będzie jednak można nadać sprawie bieg, a później dopiero, gdy sprawa będzie się już toczyć, mieszkaniec powiatu przyjdzie do urzędu złożyć normalny podpis. Tak prawdopodobnie wyglądać będzie procedura - zapowiada Agnieszka Sługocka.
W ramach projektu w każdej gminie powstać mają także tzw. punkty dostępu e-usług. - Będą mogły z nich korzystać osoby, które nie mają w domu komputera lub internetu. W takim miejscu będą mogły skorzystać z e-usługi albo po prostu sprawdzić e-maila - mówi Agnieszka Sługocka.
Gminy wraz z powiatem tatrzańskim przystępują właśnie do opracowywania wniosku o dofinansowanie projektu "Wdrożenie systemu e-usług publicznych na terenie powiatu tatrzańskiego" w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego. Głównym beneficjentem będzie powiat, a uczestnikami projektu gminy: Zakopane, Bukowina Tatrzańska, Kościelisko, Poronin.
W programie jest zakup komputerów, serwerów, skanerów, oraz dokończenie budowy sieci teleinformatycznej w powiecie tatrzańskim.
Szacunkowa wartość projektu wyniesie ok. 1,5 mln zł. Dofinansowanie sięgnie 75 procent kosztu przedsięwzięcia. Wniosek powinien zostać złożony w terminie do końca marca. Około 100 dni trzeba będzie prawdopodobnie poczekać na ostateczny wynik weryfikacji. Jeśli się uda i powiat wraz z gminami otrzymają dofinansowanie - projekt wdrażany będzie w przyszłym roku.
Agnieszka Szymaszek