PKP Intercity zamówiło 20 takich pociągów. Wartość kontraktu to ponad 1,62 mld zł. Umowa obejmuje także 15-letni serwis elektrycznych zespołów trakcyjnych.
_– Zgodnie z kontraktem PKP Intercity otrzyma wszystkie zamówione składy do końca października _– zapewnia Grzegorz Knop, kierownik projektu w NEWAG SA.
Pasażerowie wsiądą do pociągów FLIRT3 w grudniu tego roku. Zostaną one włączone do obsługi na liniach: Warszawa – Bydgoszcz, Olsztyn – Kraków (przez Warszawę i Kielce), Gdynia – Katowice (przez Łódź i Bydgoszcz) oraz Kraków – Szczecin (przez Łódź, Kutno i Poznań).
Na razie trwają testy nowego pociągu. – Ich celem jest kompleksowe sprawdzenie np. układu napędowego, układu hamulcowego oraz systemu antypoślizgowego – wyjaśnia Magdalena Dankowska ze Stadler Polska. _– Podczas prób chcemy wyeliminować ewentualne błędy, aby zapewnić maksymalne bezpieczeństwo podróżnym _– dodaje. Po zakończeniu testów FLIRT trafi do Instytutu Kolejnictwa w celu uzyskania homologacji.
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?