Taksówki w NY nie są własnością taksówkarzy. To korporacja wypożycza je taksówkarzom, którzy płacą za każdą godzinę wypożyczenia taksówki. Nikt raczej nie kupuje takich samochodów, skazane są na złomowanie. Kraków powinien ograniczyć ruch samochodów do drugiej obwodnicy, tylko tak można „uzdrowić” to miasto. Odnoszę jednak wrażenie, że większości społeczeństwa brakuje na tyle wyobraźni, aby uzmysłowić sobie realne korzyści, które znalazły potwierdzenie na innych „podwórkach”.
Krakus
***
Potrzebne są połączenia rowerowe krakowskich osiedli - np. Kurdwanów, Prądnik Biały - które do dzisiaj się ich nie doczekały! Nie można poprzestać na budowie „wylotówek” rowerowych z miasta. Kraków może popełnić poważny błąd, nie inwestując w potrzebne odcinki rowerowe.
Internauta
***
Powymieniano lampy na ulicach, ale alejki osiedlowe wciąż są niedostatecznie oświetlone, a one są ważniejsze niż ciągi samochodowe. Pojazdy mają reflektory, natomiast piesi ich nie mają. Tymczasem ciemności są kryminogenne (napady). Alejki osiedlowe powinny być lepiej oświetlone. Także na arteriach dwujezdniowych słupy powinny być dalej od jezdni, gdyż kierowcy nieraz jeżdżą tam szybko i jest niebezpieczeństwo wjechania w słup. Np. na Armii Krajowej słupy powinny być co najmniej 1,5 metra od krawężnika, a nie 0,5 metra (trzeba stosować wysięgniki). Im dalej jest słup od krawężnika, tym mniejsze ryzyko wjechania w niego.
Czytelnik
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?