Trzeba spełnić określone warunki. Po pierwsze bilet można zwrócić lub oddać w depozyt, o ile był kupiony na okres dłuższy niż miesiąc (więc od 2 miesięcy wzwyż) i o ile już pierwszy miesiąc ważności upłynął. Najkrótszy okres, na jaki oddaje się bilet w depozyt, to 7 dni kalendarzowych.
Zwrot pieniędzy otrzymuje się za każdy niewykorzystany dzień. Dzielona jest cena każdego miesiąca danego biletu przez 30 dni i w ten sposób wyliczana średnia za 1 dzień.
Bilet można oddać w depozyt od poniedziałku do piątku w godz. 7 - 19 w każdym punkcie sprzedaży biletów okresowych MPK, czyli: przy ul. Kalwaryjskiej 32, Mogilskiej 15 a, Polonijnej 1, Podwale 3/5 (tu także w pierwszą i ostatnią sobotę miesiąca w godz. 7 - 14), na dworcu autobusowym MPK Mistrzejowice, na pętli tramwajowej Krowodrza Górka i na os. Centrum D bl. 7.
Wypłata za niewykorzystane dni i odbieranie biletu z depozytu odbywa się natomiast wyłącznie w siedzibie MPK przy ul. Brożka 3, w pokoju 20, od poniedziałku do środy i w piątki w godz. 7 - 14, w czwartki w godz. 7 - 16. Na Brożka musi się zgłosić właściciel biletu lub ktoś z członków najbliższej rodziny, pełnoletni. Zanim bilet okresowy odzyskamy po powrocie do Krakowa (np. w weekend czy jadąc po bilet w dniu roboczym), musimy oczywiście przy każdy korzystaniu z miejskiej komunikacji skasować bilet jednorazowy.
Zwrot biletu załatwia się tylko przy ul. Brożka 3 - bo to tam jest kasa. - Jeśli ktoś rezygnuje z dalszego korzystania z Krakowskiej Karty Miejskiej, jest możliwość wykasowania takiego biletu. Kartę po wykasowaniu pozostawia się właścicielowi i jeśli znów przyjedzie on do Krakowa, będzie już miał kartę, nie będzie musiał kupować nowej - dodaje Marek Gancarczyk, rzecznik MPK. W niektórych przypadkach wygodniej więc będzie zamiast składać bilet w depozyt i później jeździć odbierać - po prostu z niego zrezygnować, odzyskując pieniądze za resztę dni do końca jego ważności, a następny bilet kupić od daty powrotu z wakacji.
Przypomnijmy, że również w przypadkach, gdy z przyczyn losowych z biletu się nie korzystało - można uzyskać zwrot pieniędzy za ten okres (minimum 7 dni). Chodzi tu o pobyt w szpitalu lub gdy było się unieruchomionym z powodu złamania czy urazów kończyn dolnych. Do 30 dni od ustania przyczyny unieruchomienia trzeba zgłosić się do MPK z kartą informacyjną ze szpitala, by udokumentować, że nie miało się możliwości wykorzystać biletu.
(MM)
[email protected]
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?