Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Gdy urlop lub szpital - zwrot za bilet

Redakcja
TRANSPORT. Gdy wyjeżdżamy na dłużej z miasta, możemy otrzymać zwrot pieniędzy za dni, kiedy nie wykorzystamy biletu okresowego MPK. Trzeba jednak przed wyjazdem złożyć bilet do depozytu. Można też oddać kupiony wcześniej bilet okresowy. Jak to zrobić?

Trzeba spełnić określone warunki. Po pierwsze bilet można zwrócić lub oddać w depozyt, o ile był kupiony na okres dłuższy niż miesiąc (więc od 2 miesięcy wzwyż) i o ile już pierwszy miesiąc ważności upłynął. Najkrótszy okres, na jaki oddaje się bilet w depozyt, to 7 dni kalendarzowych.
Zwrot pieniędzy otrzymuje się za każdy niewykorzystany dzień. Dzielona jest cena każdego miesiąca danego biletu przez 30 dni i w ten sposób wyliczana średnia za 1 dzień.
Bilet można oddać w depozyt od poniedziałku do piątku w godz. 7 - 19 w każdym punkcie sprzedaży biletów okresowych MPK, czyli: przy ul. Kalwaryjskiej 32, Mogilskiej 15 a, Polonijnej 1, Podwale 3/5 (tu także w pierwszą i ostatnią sobotę miesiąca w godz. 7 - 14), na dworcu autobusowym MPK Mistrzejowice, na pętli tramwajowej Krowodrza Górka i na os. Centrum D bl. 7.
Wypłata za niewykorzystane dni i odbieranie biletu z depozytu odbywa się natomiast wyłącznie w siedzibie MPK przy ul. Brożka 3, w pokoju 20, od poniedziałku do środy i w piątki w godz. 7 - 14, w czwartki w godz. 7 - 16. Na Brożka musi się zgłosić właściciel biletu lub ktoś z członków najbliższej rodziny, pełnoletni. Zanim bilet okresowy odzyskamy po powrocie do Krakowa (np. w weekend czy jadąc po bilet w dniu roboczym), musimy oczywiście przy każdy korzystaniu z miejskiej komunikacji skasować bilet jednorazowy.
Zwrot biletu załatwia się tylko przy ul. Brożka 3 - bo to tam jest kasa. - Jeśli ktoś rezygnuje z dalszego korzystania z Krakowskiej Karty Miejskiej, jest możliwość wykasowania takiego biletu. Kartę po wykasowaniu pozostawia się właścicielowi i jeśli znów przyjedzie on do Krakowa, będzie już miał kartę, nie będzie musiał kupować nowej - dodaje Marek Gancarczyk, rzecznik MPK. W niektórych przypadkach wygodniej więc będzie zamiast składać bilet w depozyt i później jeździć odbierać - po prostu z niego zrezygnować, odzyskując pieniądze za resztę dni do końca jego ważności, a następny bilet kupić od daty powrotu z wakacji.
Przypomnijmy, że również w przypadkach, gdy z przyczyn losowych z biletu się nie korzystało - można uzyskać zwrot pieniędzy za ten okres (minimum 7 dni). Chodzi tu o pobyt w szpitalu lub gdy było się unieruchomionym z powodu złamania czy urazów kończyn dolnych. Do 30 dni od ustania przyczyny unieruchomienia trzeba zgłosić się do MPK z kartą informacyjną ze szpitala, by udokumentować, że nie miało się możliwości wykorzystać biletu.
(MM)
[email protected]

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski