Geneva Motor Show to obok organizowanych na zmianę co dwa lata jesiennych targów we Frankfurcie i Paryżu najważniejsza tego typu, branżowa impreza w Europie. Swoje stoiska wykupiło ponad 250 wystawców: producentów samochodów, części zamiennych i akcesoriów. Organizatorzy spodziewają się około 700 tys. zwiedzających. Wystawa będzie otwarta do 16 marca.
A co w tym roku dla zwiedzających przygotowali producenci aut? Wypada zacząć od Peugeota, który w Genewie świętuje zdobycie tytułu Car of the Year. Nieoczekiwanym triumfatorem tego prestiżowego plebiscytu, w tym roku okazał się model 308. Jednak francuska firma za najważniejszą nowość uważa model 108, czyli następcę Peugeota 107. Auto zostało zaprojektowane w konwencji obowiązującej obecnie stylizacji modeli tej marki, jest więc podobne do większych modeli 208 i 308.
Na stoisku Audi można zobaczyć m.in. modele Si i S1 Sportback, S3 Cabriolet oraz nową, trzecią już generację Audi TT. Przedstawiciele firmy zapowiadają, że nowy model będzie nawiązywał detalami do pierwszej wersji sprzed 16 lat.
Z kolei Kia podczas salonu samochodowego w Genewie prezentuje odświeżoną wersję modelu Sportage, który już można zamawiać w polskich salonach koreańskiej firmy. Jest także bardzo ciekawa wersja modelu Soul EV z napędem elektrycznym, którą wcześniej zaprezentowano już w USA.
Na stoisku BMW pojawił się model 2 Active Tourer w wersji produkcyjnej oraz 4 Gran Coupe, który ma konkurować z Audi 5 Sportback.
Francuski Citroen chwali się oryginalnym design'em trzy- i pięciodrzwiowego modelu C1 i zapowiada kabriolet C1 Airscape z brezentowym dachem.
Bentley prezentuje odświeżonego Continentala GT Speed, napędzanego silnikiem benzynowym 6.0 W12 z parą turbosprężarek o mocy 635 KM i maksymalnym momentem obrotowym 820 Nm, co pozwala na osiąganie maksymalnej prędkości 331 km/h. Wersja otwarta GTC jest o 4 km/h wolniejsza. Nadwozie poddano lekkiemu liftingowi, ale wnętrze pozostało praktycznie bez zmian.
Fiat przyciąga zwiedzających "uterenowionymi" modelami: Pandą Cross i znacznie większym Freemontem Cross. To ostatnie auto wyposażono w nowe zderzaki z aplikacjami w platynowym chromie, grill w błyszczącej czerni "fortepianowej", pięcioramienne 19-calowe felgi Hyper Black z lekkiego stopu, boczne spojlery progowe Platinum-Chrome oraz czarne klosze świateł przednich i tylnych. Freemont Cross ma także bogato wyposażone wnętrze z nowymi skórzano-materiałowymi fotelami, a do wyposażenia standardowego należy m.in.. nawigacja z 8,4-calowym ekranem dotykowym, kamera cofania, system audio Alpine z sześcioma głośnikami, wzmacniaczem o mocy 368W i subwooferem.
Należąca do koncernu Fiata kultowa marka Ferrari pokazała model California po face-liftingu, napędzany ośmiocylindrowym silnikiem z turbodoładowaniem o pojemności 3,8 l i mocy 560 KM.
Nie mniej ciekawe modele, tyle że o znacznie mniejszej mocy prezentuje Hyundai. Koncepcyjne wersje HED-9 Intrado i sportowy IED PassoCorto mogą się podobać, podobnie jak luksusowy sedan Genesis, który już niedługo trafi do sprzedaży w Europie.
Ozdobą stoiska Mercedesa jest z pewnością nowa klasa S Coupe, która nieznacznie różni się od Concept Cara zaprezentowanego podczas ubiegłorocznych targów IAA we Frankfurcie. Auto mierzy 5,03 m długości, z czego 1/3 przypada na maskę. Na życzenie można ją ozdobić "diamentowym" grillem. LED-owe, "inteligentne" reflektory wykorzystują 47 kryształów Swarovskiego.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?