Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Głogoczów. Jest wykonawca STEŚ-R. Jest bliżej likwidacji kolizyjnych skrzyżowań na zakopiance

Katarzyna Hołuj
Katarzyna Hołuj
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała umowę z wykonawcą Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej dla rozbudowy 4-kilometrowego odcinka zakopianki (DK7) w Głogoczowie. To firma Mosty Katowice.

FLESZ - Rosjanie zabijają coraz więcej cywilów

od 16 lat

Głównym celem realizacji tej inwestycji jest likwidacja lewoskrętów. Takie kolizyjne skrzyżowania na tym 4-kilometrowy odcinku zakopianki w Głogoczowie są trzy: dwa przy kładkach dla pieszych, a jedno w miejscu, gdzie do zakopianki włącza się droga lokalna w kierunku Bęczarki.
Zakładana jest również likwidacja zjazdów i budowa dodatkowych jezdni dla zapewnienia obsługi terenów przyległych oraz korekta nienormatywnego łuku.

Na wykonanie opracowanie firma ma 35 miesięcy, lub 41, gdyby się okazało, że dla inwestycji będzie wymagany raport oddziaływania na środowisko.
Koszt prac wyniesie ponad 3 mln 340 tys. zł.

Cieszę się, że o wyborze zdecydowało doświadczenie zespołu projektantów, a nie tylko najniższa cena. To daje nadzieję, że zaproponowane rozwiązania będą optymalne i spójne. Bardzo liczę na zmniejszenie uciążliwości związanych z tą drogą, ale przede wszystkim, na scalenie wsi, która kiedyś została przecięta zakopianką jak nożem. Mam nadzieję, że opracowane rozwiązania komunikacyjne ułatwią mieszkańcom zachodniej części wsi dostęp do infrastruktury publicznej znajdującej się w całości po stronie wschodniej

– mówi Jan Sikora, sołtys Głogoczowa.

Przypomnijmy, że obecnie opracowane są projekty budowy dwóch węzłów bezkolizyjnych na zakopiance (w Myślenicach i Jaworniku) oraz tunelu pod zakopianką w Krzyszkowicach.
Burmistrz Jarosław Szlachetka mówi, że cieszy się, iż w ciągu ostatnich 3-4 lat udało się rozpocząć te prace przygotowawcze dla tych inwestycji, ale czeka na jeszcze jedną niemniej ważną decyzję. Chodzi o program inwestycyjny dla uciąglenia i połączenia dróg zbiorczych wzdłuż zakopianki od Myślenic do Głogoczowa, które oddzieliłyby ruch lokalny od tranzytowego i poprawiły bezpieczeństwo.

Jak informuje GDDKiA, z badań wynika, że w ciągu ostatnich pięciu lat ruch na zakopiance pomiędzy Krakowem i Głogoczowem wzrósł o 29 proc. Przez Głogoczów przejeżdża nawet 52 tys. pojazdów na dobę.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski