Gmina Myślenice. Nowy rok z nowymi połączeniami. Łatwiej będzie dojechać z Myślenic do wsi w gminie, ale też do Krakowa

Katarzyna Hołuj
Katarzyna Hołuj
Dworzec w Myślenicach
Dworzec w Myślenicach Katarzyna Hołuj
Udostępnij:
Fundusz Rozwoju Przewozów Autobusowych wesprze w tym roku pięć linii komunikacji publicznej na terenie gminy Myślenice, w tym także całkiem nowe. Wraca także autobusowa „linia marszałkowska” z Myślenic do Krakowa.

FLESZ - Otyli nie powinni jeść mięsa?

Ta rządowa pomoc z Funduszu Rozwoju Przewozów Autobusowych pomaga tworzyć lub utrzymywać nierentowne linie, które jednak są oczekiwane przez mieszkańców.
Tym sposobem udało się utrzymać już w 2019 roku np. połączenie Osieczany-Chełm, któremu groziła likwidacja.
Ta w tym roku nadal będzie funkcjonować, a oprócz niej dotowane będą połączenia: Myślenice (ul. Kazimierza Wielkiego) – Krzyszkowice, Osieczany-Myślenice oraz nowe linie Myślenice – Zasań i Myślenice-Bulina-Trzemeśnia.

O potrzebie stworzenia połączenia Zasań-Myślenice przez Zarabie (a takie właśnie jest to nowo utworzone) mówiła nam kiedyś radna z Zasani Małgorzata Jaśkowiec. Tłumaczyła, że pomogłoby ono dzieciom i młodzieży dojeżdżać na pozalekcyjne zajęcia (sportowe, muzyczne i inne) do Myślenic.

Połączenie te będą dotowane łączną kwotą 445 tys. zł, z czego nieco ponad 400 tys. zł wyniesie dotacja rządowa, a pozostałą część dołoży gmina Myślenice.

Zrezygnowano za to z kontynuowania połączenia do Jasienicy. Jak mówi burmistrz, było to podyktowane tym, że zainteresowanie nią było niewielkie a połączenie Jasienicy z Myślenicami zapewniają inne linie np. te do Sułkowic.

Od nowego roku wraca także „linia marszałkowska” Myślenice-Kraków. Jej głównym organizatorem jest województwo, ale w kosztach jej funkcjonowania partycypuje też gmina Myślenice.

Od 4 stycznia br. przywracamy kursowanie naszego autobusu na linii użyteczności publicznej oznaczonej literą U w relacji Kraków - Myślenice przez Mogilany Rynek i ul. Dietla w Krakowie

– powiedział Tomasz Stanek z Małopolska PKS, przewoźnik, który obsługuje to połączenie.

Dodał jednocześnie, że w związku z rozpoczętym remontem wiaduktu kolejowego nad ulicą Grzegórzecką w Krakowie i zamknięciem przejazdu pod nim, autobus będzie jeździł objazdem. I tak w stronę Krakowa: od Ronda Grunwaldzkiego ulicami Dietla, następnie Starowiślną, Podgórską i dalej do Ronda Grzegórzeckiego, a w stronę Myślenic: od ronda Grzegórzeckiego w ulicę Daszyńskiego, następnie Starowiślną do ulicy Dietla w prawo, zawrotka na wysokości ul. Wielopole i dalej po trasie do Ronda Grunwaldzkiego. Przystanki pozostają takie same i rozkład jazdy też, ale przewoźnik informuje, że z tego powodu możliwe są dodatkowe opóźnienia.

Obecnie pracujemy razem z UM nad włączeniem naszych linii do systemu Małopolskiej Karty Aglomeracyjnej, co dla naszych pasażerów powinno być sporym ułatwieniem i udogodnieniem

– mówi Tomasz Stanek.

Również z województwa wspierane są linie Mszana Dolna – Wiśniowa – Myślenice oraz Myślenice – Wieliczka.

To kolejny krok w stronę poprawy komunikacji między miejscowościami na terenie naszej gminy oraz w połączeniu z Krakowem, co było często zgłaszane przez mieszkańców miejscowości wiejskich, a także samych Myślenic. Zachęcam do korzystania z przewozów autobusowych, zbiorowy transport to rozwiązanie bardziej ekologiczne i ekonomiczne dla mieszkańców

- mówi Jarosław Szlachetka, burmistrz Myślenic.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Komentarze

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Przejdź na stronę główną Dziennik Polski
Dodaj ogłoszenie