FLESZ - W jaki sposób wybierzemy prezydenta?
Przy stacji w Kokotowie powstaje wiadukt z podziemnym tunelem. Dzięki niemu kierowcy aut osobowych nie będą musieli już oczekiwać na groźnym – pozbawionym rogatek i sygnalizacji świetlnej – przejeździe przez tory, a pasażerowie przejdą bezpiecznie z peronu na peron. Nowa infrastruktura ułatwi także dojazd do Wielickiej Strefy Aktywności Gospodarczej (przejazd będzie łączył się z drogą w strefie).
Kolej nie planowała pierwotnie budowy tego w tym miejscu tunelu. Włączenie tych robót do inwestycji trwającej od 2017 roku, wywalczyła Wieliczka, która teraz monitoruje na bieżąco prace.
Jak mówi Magdalena Golonka z Urzędu Miasta w Wieliczce, inwestycja jest blisko finału. - Według ustaleń z PKP podziemny przejazd ma być gotowy przed końcem tego roku. Ten termin jest dla nas ważny także dlatego, że przy stacji PKP w Kokotowie będziemy budować park&ride. Inwestycja, która z powodu prac kolejowych została już i tak odłożona o rok, ma ruszyć tej jesieni – powiedziała nam urzędniczka.
Z kolei PKP podaje, że ta budowa tunelu zostanie zakończone dopiero w II kwartale 2021 roku. - Jeśli okaże się, że przejazd będzie gotowy wcześniej i możliwe będzie jego udostępnienie dla ruchu, to oczywiście otworzymy go szybciej – twierdzi Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP PLK.
Innego rodzaju wątpliwości dotyczą przejazdu pod wiaduktem na drodze powiatowej, który otwarto w grudniu 2019 roku. Zdaniem mieszkańców „coś tu poszło nie tak”, bo droga pod wiaduktem jest często zalewana (a tym samym nieprzejezdna) podczas deszczu. Taka sytuacja miała miejsce m.in. po ulewach w ostatni weekend.
PKP zapewniają, że „wiadukt wybudowano zgodnie z dokumentacją projektową i sztuką budowlaną”. - Został on już wyposażony w przepompownię wody. Opisane sytuacje mogą wystąpić incydentalnie np. w sytuacji przerw w zasilaniu pomp, wywołanych gwałtownymi opadami lub burzami. Po wznowieniu pracy pomp, woda jest usuwana z jezdni na bieżąco – informuje Dorota Szalacha.
Natomiast Grzegorz Łętocha, dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych w Wieliczce tłumaczy, że w tym miejscu trudno uniknąć gromadzenia się wody deszczowej. - Jest tu niecka, do której spływają wody powierzchniowe z okolicy. Wydaje się, że pompy spełniają swoją rolę. Musi to chwilę potrwać - w ostatni weekend było to ok. 25 minut – ale woda dość szybko znika z drogi – powiedział nam szef ZDP.
Wszystkie roboty kolejowe w rejonie Kokotów - Węgrzce, gdzie przebudowane są jeszcze m.in. trzy inne wiadukty, mają zakończyć się w połowie 2021 roku.
Inwestycja powodują wiele utrudnień w ruchu, m.in. w okresie lipiec 2018 – grudzień 2019 zamknięta była dla aut kluczowa droga powiatowa w Kokotowie, a przez ostatni miesiąc droga gminna (ul. Kolejowa) w Węgrzcach Wielkich. W najbliższym czasie trzeba spodziewać się kolejnych utrudnień, tym razem „wahadła” na powiatowej ul. Szkolnej w Węgrzcach Wielkich (PKP chciały zamknięcia tej drogi na miesiąc, ale powiat nie wyraził na to zgody).
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na Twitterze!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?