Google wspiera polską turystykę 2020. Firma oferuje bezpłatne szkolenia i narzędzia. Nowość: bezpłatna wizytówka na mapach google

Tomasz Dereszyński
Tomasz Dereszyński
Google wspiera polską turystykę 2020. Firma oferuje bezpłatne szkolenia i narzędzia. Nowość: bezpłatna wizytówka na mapach google
Google wspiera polską turystykę 2020. Firma oferuje bezpłatne szkolenia i narzędzia. Nowość: bezpłatna wizytówka na mapach google Fot. Piotr Krzyzanowski/Polska Press Grupa
Czas pandemii sprzyja wypoczynkowi w kraju. Google Polska wspiera polskich przedsiębiorców zajmujących się turystyką. Bezpłatne szkolenia, bezpłatna wizytówka na Mapach Google - jak to mieć? Przeczytaj koniecznie.

Czynniki dotyczący obostrzeń, a także obawa o zdrowie, sprawiają, że Polacy w tym roku szukają urlopu w kraju. Aż 84 proc. zapytań związanych z podróżami w polskiej wersji Google w ostatnim miesiącu dotyczyło polskich lokalizacji, w porównaniu do tylko 16 proc. zagranicznych.

KLIKNIJ i ZAPISZ SIĘ NA BEZPŁATNE SZKOLENIE GOOGLE

Taka zmiana preferencji konsumentów może oznaczać od 850 milionów do 1.1 miliarda międzynarodowych turystów mniej (20-30 proc. w stosunku do poprzedniego roku), co przekłada się na straty w wysokości 30-50 miliardów (niewydanych przez międzynarodowych turystów), może to być też szansa dla rodzimej turystyki, by zawalczyć o nowych klientów, a dla mniej znanych miejsc - by dać się odkryć.

Analiza trendów w Google w ostatnim miesiącu wskazuje, że szczególną popularnością wśród użytkowników szukających lokalizacji i atrakcji na najbliższe wakacje cieszą się miejsca położone blisko natury, parki narodowe i góry:

Najpopularniejsze hasła w Google:

  • Tatrzański Park Narodowy
  • Puszcza Białowieska
  • Poleski Park Narodowy
  • Pustynia Błędowska
  • Turbacz

Spadek liczby wyszukiwań zanotowały zaś kierunki popularne w latach poprzednich, lecz związane z atrakcjami bardziej miejskimi.

Hasła, które zanotowały spadek wyszukiwań:

  • Energylandia
  • ZOO Wrocław
  • Zamek Czocha
  • Kazimierz Dolny
  • Karpacz

Jak wynika z informacji Google Polska szukamy głównie destynacji lokalnych, najczęściej w obrębie województwa, w którym mieszkamy, a jednocześnie często mniej popularnych i oddalonych od głównych turystycznych szlaków.

‒ Trend ten znajduje swoje odzwierciedlenie także w poszukiwaniu odpowiedniego zakwaterowania na czas urlopu. Pomimo iż hotele to ciągle większość zapytań w wyszukiwarce Google (84 proc. w maju 2020, w porównaniu do 87 proc. w maju 2019), w tym roku obserwujemy większe zainteresowanie wynajmem wakacyjnym (wzrost z 13 proc. do 16 proc. rok do roku). Natomiast zdecydowanie widocznym rosnącym trendem w tym roku jest hasło agroturystyka. Wyszukiwania haseł z tą frazą zaczęły rosnąć od końca kwietnia, nawet o 45 proc. ‒ mówi Antoni Andruszkiewicz, Travel Industry Manager w Google Polska.

‒ Polacy nie stracili zainteresowania podróżami w czasach koronawirusa. Zmieniły się jednak ich preferencję oraz styl podróżowania. Miejsca i atrakcja w kraju cieszą się zdecydowanie większym zainteresowaniem (wzrost udziału polskich destynacji z 60 proc. wyszukiwań podróżniczych w maju 2019 do 84 proc. w maju 2020). Ponadto zauważalny jest wzrost zainteresowania miejscami blisko natury, zielonymi miejscami poza miastami takimi jak parki narodowe (wzrost o 62 proc. rok do roku), a spadek wyszukiwań popularnych i często zatłoczonych miejsc takich jak kurorty wakacyjne czy parki rozrywki. Jedno jest pewne, wakacje 2020 nie będą latem w domu dla Polaków ‒ mówi Jacek Bisiński, Travel Analytical Consultant w Google Polska.

Wybierając miejsce pobytu kierujemy się także bezpieczeństwem w kontekście pandemii. Spośród osób, które rozważają zarezerwowanie pobytu w hotelu w ciągu najbliższych 3 miesięcy, 32 proc. stwierdziło, że „sprzątanie hoteli według standardów szpitalnych” najbardziej skłoniłoby ich do zarezerwowania tego pobytu. Dlatego tak ważne jest, aby informacje na temat aktualizacji związanych z reżimem sanitarnym i jego przestrzeganiem w konkretnym miejscu były dostępne dla użytkowników.

Przytoczone powyżej dane świadczą o zmianie zachowań i preferencji polskich turystów w tym roku.

Czy branża turystyczna będzie umiała odpowiedzieć na nowe potrzeby klientów? Według raportu Polskiego Instytutu Ekonomicznego “Branża turystyczna w Polsce” (maj 2020), szansą na dynamiczny rozwój przedsiębiorstw z branży turystycznej może być cyfryzacja, rozumiana jako wykorzystanie nowych technologii do komunikacji z klientami, ale też powszechne wdrożenie procesów analityki.

Google pomaga w cyfryzacji: oferuje bezpłatne szkolenia i narzędzia

Ze względu na obecną trudną sytuację małych i średnich przedsiębiorstw oraz zbliżający się sezon urlopowy, Google chce pomóc polskiej turystyce właśnie w cyfryzacji.

25 czerwca 2020 r. o godz. 12.00 firma organizuje bezpłatne szkolenie dla przedsiębiorców z branży turystycznej z podstaw marketingu internetowego. Informacje o szkoleniu znajdują się na stronie Google Internetowe Rewolucje.

Już od ręki właściciele agroturystyki, restauracji, hoteli i atrakcji turystycznych mogą skorzystać z pakietu bezpłatnych narzędzi.

Bezpłatna wizytówka na Mapach Google w ramach Google Moja Firma pomoże zaistnieć w świadomości poszukujących kierunku podróży turystów. Wizytówkę warto uzupełnić o informacje o miejscu lub atrakcji, dodać lokalne dane kontaktowe, aktualne zdjęcia, a także zadbać o dobre oceny i rekomendacje turystów, którzy odwiedzili dane miejsce. Dzięki bezpłatnemu dostępowi do analizy trendów przedsiębiorcy mogą sami odpowiednio dobrać słowa kluczowe.

Google uruchomił też tzw. Promoted Pins czyli możliwość bezpłatnego wypromowania swojego miejsca na Mapach Google. Funkcja ta pomaga użytkownikom odkrywać “promowane” miejsca, których ikona lokalizacji wyświetla się jako logo, a także ułatwia sprawdzenie godzin otwarcia, aktualizacji, strony miejsca lub wskazówek dojazdu.

ZOBACZ: Kormorany nad Zalewem Koronowskim koło Bydgoszczy:

Wideo

Materiał oryginalny: Google wspiera polską turystykę 2020. Firma oferuje bezpłatne szkolenia i narzędzia. Nowość: bezpłatna wizytówka na mapach google - Polska Times

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
23 czerwca, 19:26, Andy:

Co to jest destynacja?

kierunek.

Przykładowo destynacja grecja - kierunek grecja

A
Andy

Co to jest destynacja?

S
Seba-76

Litości, wizytówka w Google Moja Firma od zawsze była bezpłatna. Analiza haseł w Google Trends pokazuje tylko jakie frazy były popularne w przeszłości i nie prognozuje na przyszłość.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3