Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Górka Narodowa: ważna decyzja na torowisko

Piotr Tymczak
O tym się mówi. Jeżeli nie będzie odwołań od decyzji środowiskowej dla linii tramwajowej do Górki Narodowej, to będzie można wyłonić wykonawcę tej wyczekiwanej inwestycji.

Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Krakowie wydał decyzję środowiskową dla budowy linii tramwajowej Krowodrza Górka - Górka Narodowa. To przedsięwzięcie, na które mieszkańcy czekają od wielu lat.

- Jeżeli okaże się, że decyzja jest ostateczna, to będzie dla nas bardzo ważna i dobra wiadomość. Dzięki temu niezwłocznie będziemy mogli przystąpić do dalszych etapów inwestycji - przyznaje Krzysztof Migdał z Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu.

Decyzja środowiskowa została wydana 16 marca. Na odwołania jest 14 dni. Jeżeli ich nie będzie, ZIKiT może rozpocząć przygotowania do wyłonienia wykonawcy na tzw. program funkcjonalno-użytkowy. A ten będzie podstawą do przetargu i wyłonienia wykonawcy inwestycji, realizowanej na zasadzie „zaprojektuj i wybuduj”.

- Wszystko teraz zależy od tego czy będą odwołania. Liczę na to, że ich nie będzie. W przypadku tej inwestycji spełniliśmy wiele oczekiwań mieszkańców - zaznacza Krzysztof Migdał.

Jeżeli w tym roku zostałby wyłoniony wykonawca, projekt mógłby powstać do połowy przyszłego roku, aby w drugiej połowie 2017 można było rozpocząć budowę. Na wykonanie nowej linii potrzeba około dwóch lat, można byłoby więc z niej korzystać w 2019 roku.

W ramach tramwaju do Górki Narodowej ma powstać torowisko o długości 4,54 km oraz jezdnia - 4,97 km.

Jak wygląda przebieg planowanej trasy? Odcinek I: od istniejącej pętli Krowodrza Górka do torów kolejowych w rejonie ul. Bociana - ok. 3 km linii tramwajowej wraz z przebudową zlokalizowanych w pobliżu ulic i parkingów (wraz z budową odcinka Trasy Wolbromskiej).

Odcinek II: od torów kolejowych do projektowanej pętli końcowej Górka Narodowa - ok. 1,6 km linii tramwajowej wraz z budową układu drogowego.

Przebudowana zostanie też pętla tramwajowa Krowodrza Górka oraz wybudowana pętla autobusowo-tramwajowa Górka Narodowa oraz terminal autobusowo-tramwajowy.

Powstaną również parkingi w systemie „park&ride” (zostaw auto i przesiądź się na komunikację zbiorową): przy pętli końcowej Górka Narodowa (256 miejsc) oraz w granicach pasa drogowego w rejonie pętli tramwajowej Krowodrza Górka (97 miejsc) i skrzyżowania Trasy Wolbromskiej z ul. Pachońskiego (112 miejsc).

Odrębnym zadaniem ma być budowa linii tramwajowej z Krowodrzy Górki na Azory. W tym przypadku miasto dopiero będzie starać się o decyzję środowiskową. W urzędzie liczą na to, że zostanie ona wydana w tym roku. Plan jest taki, aby do jego końca powstało studium wykonalności dla projektu i zawarta została umowa o jego dofinansowaniu z UE. Budowę tej linii zaplanowano na lata 2018/2019-2020.

[email protected]

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski