Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Grozi nam paraliż przy dworcu

Piotr Tymczak
Każdego dnia z krakowskiego RDA odjeżdża 1,1 tys. autobusów
Każdego dnia z krakowskiego RDA odjeżdża 1,1 tys. autobusów Fot. Andrzej Wiśniewski
Kraków. Z powodu remontu górnej płyty dworca autobusowego ogromne utrudnienia czekają nie tylko podróżnych.

Krakowski Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu zaakceptował nową lokalizację dla części Regionalnego Dworca Autobusowego na czas remontu jego górnej płyty, czyli pomiędzy 1 marca a 30 czerwca bieżącego roku.

W związku z modernizacją, z 1,1 tysiąca odjazdów autobusów na dobę, prawie 500 będzie musiało odbywać się z innego miejsca. ZIKiT zgodził się, aby przyjeżdżające i odjeżdżające autokary korzystały z tymczasowych stanowisk umieszczonych wzdłuż części ulicy Wita Stwosza – na odcinku od ronda przy wjeździe do tunelu pod Dworcem Głównym PKP do ronda przy Muzeum Armii Krajowej.

Ten odcinek ul. Wita Stwosza to dwujezdniowa ulica z dwoma pasami na każdej z jezdni, przedzielona parkingiem dla samochodów. Teraz na jednym z pasów autobusy będą się zatrzymywały, a drugim tylko przejeżdżały. Co jednak najważniejsze – teren tymczasowego dworca zostanie zamknięty dla prywatnych pojazdów z wyjątkiem kierowców dojeżdżających na parking.

Zmiany mogą więc spowodować paraliż komunikacyjny, a przejazd tą trasą będzie jeszcze większym wyzwaniem niż obecnie. – Tunel pod dworcem już teraz bywa przykorkowany, bo samochody są przytrzymywane przez światła przy ulicy Pawiej. Utrudnień można się więc spodziewać szczególnie w __tym miejscu – mówi aspirant sztabowy Witold Norek, zastępca naczelnika Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Krakowie. Problem jest także w tym, że niedaleko ograniczenia w ruchu powoduje już przebudowa ulicy Mogilskiej.

Władze Małopolskich Dworców Autobusowych zobowiązały się do tego, aby w rejonie tymczasowego dworca przeszkoleni pracownicy kierowali ruchem na wszystkich wjazdach i wyjazdach. Przeniesienie części dworca to także duży kłopot dla pasażerów. Będą oni musieli przechodzić z bagażami z budynku dworca autobusowego na tymczasowe stanowiska przy ul. Wita Stwosza. Zgodnie z sugestiami policji zostaną tam zamontowane znaki i barierki, aby piesi nie przecinali drogi tuż przed wjazdem do tunelu pod dworcem kolejowym. Będą oni kierowani na przejście, które powstanie przy wyjeździe z tymczasowego dworca. Później, aby dotrzeć do budynku dworca autobusowego, podróżni będą musieli jednak przejść chodnikiem naokoło. – _Będzie to bezpieczniejsze _– zaznacza Witold Norek.

Zdaniem policji, ZIKiT i radnych dzielnicy Grzegórzki przeniesienie części dworca na ul. Wita Stwosza to najlepsze z możliwych rozwiązań. Wszyscy uznali, że dużo gorzej byłoby, gdyby wprowadzono pierwotnie planowane rozwiązanie – autobusy miałyby przystanek na oddalonej o kilkaset metrów od dworca ul. Zygmunta Augusta i odjeżdżały w kierunku ul. Lubicz.

Chcemy, aby prace związane z remontem górnej płyty ruszyły jak najszybciej. Jeżeli będziemy znać dokładny termin ich rozpoczęcia, natychmiast wszystkich o tym powiadomimy – mówi Marcin Wnuk, dyrektor administracyjny MDA.

Remont górnej płyty dworca autobusowego w Krakowie, ze względu na jej zły stan techniczny, nakazał nadzór budowlany.

Napisz do autora
[email protected]

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski