Grupa Żabka zaprezentowała Raport Odpowiedzialności za 2022 rok

Materiał informacyjny Żabka
Podczas odbywającego się w Katowicach w dniach 24-26 kwietnia br. Europejskiego Kongresu Gospodarczego Grupa Żabka podsumowała realizację swojej Strategii Odpowiedzialności za miniony rok. Miało to miejsce podczas premiery Raportu Odpowiedzialności za 2022 rok, w którym prezentowane są wyniki związane z funkcjonowaniem Grupy uwzględniające czynniki pozafinansowe w zakresie środowiska naturalnego, społeczeństwa i ładu korporacyjnego (ESG).
od 16 lat

Raport Odpowiedzialności pt. „Wygodnie i Odpowiedzialnie” podsumowuje wyniki pozafinansowe (ESG) Grupy Żabka określone w Strategii Odpowiedzialności oraz opisuje inne istotne aspekty działalności firmy w 2022 r. Zgodnie z regulacjami unijnymi od 2025 roku obowiązkiem przygotowania takiego raportu zostaną objęte wszystkie duże przedsiębiorstwa i spółki notowane na unijnych rynkach, zatrudniające co najmniej 250 osób. Z kolei od 2026 roku do przygotowania raportów niefinansowych będą zobowiązane również małe i średnie przedsiębiorstwa.

Raport Odpowiedzialności Grupy Żabka

- Nasza Strategia Odpowiedzialności jest ściśle zintegrowana ze strategią biznesową, a nasz główny cel, to dążenie do tego, by codzienne wybory naszych klientów stały się prostsze i bardziej wygodne, a jednocześnie były bardziej przyjazne otoczeniu. Dlatego mówimy o sobie, że jesteśmy ekosystemem wygodnych rozwiązań, w których świat cyfrowy przenika się ze światem fizycznym – powiedziała podczas konferencji prasowej Anna Grabowska, wiceprezeska zarządu ds. strategii konsumenckich Grupy Żabka.

Aktualnie Żabka posiada na terenie Polski ponad 9400 sklepów, współpracując z ponad 8 tysiącami franczyzobiorców, a aplikacja mobilna Żappka, pozwalająca na zbieranie punktów lojalnościowych, tzw. żappsów i oferująca liczne promocje dla klientów, używana jest już przez ponad 6 milionów użytkowników. W sklepach Żabka można odebrać również paczkę, wypłacić gotówkę i skorzystać z wielu innych wygodnych usług.

Grupa Żabka jest również właścicielem producenta diet pudełkowych z dostawą do domu Maczfit, który dostępny jest w prawie 2200 miejscowościach w Polsce czy platformy Dietly, która jest numerem jeden wśród marketplaców dla diet pudełkowych. W skład Grupy wchodzą także delio i Żabka Jush, czyli usługi umożliwiające szybkie zakupy z dostawą do domu.

- Jesteśmy firmą klientocentryczną, naszą misją jest ułatwianie ludziom życia. Robimy to, starając się transformować naszą organizację w trzech obszarach. Pierwszy obszar to zmiana formatu, w którym działamy – modern convenience, który kształtujemy na co dzień i szukamy nowych dróg rozwoju. Drugim obszarem budowania wartości jest digitalizacja i szukanie rozwiązań cyfrowych dla klientów, współpracujących z siecią franczyzobiorców, pracowników i partnerów biznesowych, które optymalizują procesy. Trzecim filarem naszej zintegrowanej strategii biznesowej jest transformacja odpowiedzialności – wyjaśnia Anna Grabowska.

Grupa Żabka, chcąc być bliżej swoich klientów, rozwija kolejne formaty. Sklepy sieci funkcjonują już m.in. w lokalizacjach trafficowych, na stacjach benzynowych, miejscach odpoczynku podróżnych, w biurowcach czy centrach handlowych. Grupa posiada także ok. 50 bezobsługowych sklepów Żabka Nano, co daje jej aktualnie pozycję lidera sklepów autonomicznych w Europie. Do końca roku firma chce być światowym numerem jeden w tym obszarze.

- Poprzez bliskość nie tylko ułatwiamy życie naszym klientom, co jest bardzo ważną częścią naszej strategii ESG, ale także uwalniamy ich czas. Ogromnie ważna jest przy tym szybkość robienia zakupów. Czas od wejścia do wyjścia ze sklepu Żabka waha się w okolicach 100 sekund, a w przypadku sklepów Żabka Nano jest on jeszcze krótszy – opowiada Adam Manikowski, wiceprezes zarządu Grupy Żabka, dyrektor zarządzający Żabka Polska.

Strategia Odpowiedzialności Grupy Żabka oparta jest na czterech filarach - zrównoważony styl życia, pozytywny wpływ na otoczenie, odpowiedzialna organizacja oraz zielona planeta. – Bardzo mocno wierzymy w to, że zrównoważone życie w zgodzie z planetą jest możliwe dla każdego i na co dzień – dodał Rafał Rudzki, dyrektor ds. ESG w Grupie Żabka.

Jednym ze studiów przypadków opisanych w Raporcie Odpowiedzialności 2022 jest dobre żywienie. Grupa Żabka chce wspierać klientów w dokonywaniu świadomych i bardziej odpowiedzialnych wyborów żywieniowych. Aby osiągnąć ten cel, firma pracuje nad systematycznym zwiększaniem wartości sprzedaży produktów żywieniowych marki własnej promujących zrównoważony styl życia.

- W momencie, kiedy formowaliśmy strategię prawie 3 lata temu, powiedzieliśmy sobie, że chcemy podwoić sprzedaż produktów marki własnej promujących zrównoważony styl życia. W zeszłym roku udało nam się osiągnąć ten cel, więc w tym roku po jego przeformułowaniu chcemy zwiększyć ten wskaźnik 2,5-krotnie – mówi Anna Grabowska. – Chcemy zachęcić konsumentów do bardziej świadomych wyborów żywieniowych, dlatego wszystkie produkty naszych marek własnych oznaczone są znakiem Nutri-Score, który pokazuje wartość żywieniową danego produktu w diecie i umożliwia konsumentom dokonywanie prawidłowych wyborów żywieniowych w prosty sposób – dodaje.

Przedstawiciele firmy podkreślają, że Żabka ma dwa serca. Jedno z nich bije dla klientów, drugie dla franczyzobiorców, bez których firma nie doszłaby do tego miejsca, w którym jest aktualnie. Otwierając ponad 1000 sklepów rocznie, Grupa Żabka jest organizacją, która w największym stopniu szerzy przedsiębiorczość w Polsce. Aby dalej utrzymać to tempo rozwoju, oferuje swoim franczyzobiorcom nowoczesne rozwiązania, w tym narzędzia technologiczne, które ułatwiają prowadzenie sklepu nawet przedsiębiorcom, którzy nie posiadają większego doświadczenia w tym aspekcie.

Żabka wspiera franczyzobiorców m.in. w zarządzaniu odpadami. Firma odbiera od nich odpady tj. folia czy tektura, które następnie trafiają do procesów recyklerskich. Innym przykładem wsparcia w gospodarce surowcami są EKOmaty, czyli specjalne urządzenia dające klientom możliwość zwrotu opakowań w zamian za punkty w aplikacji Żappka. W ramach pilotażowej kampanii „Zielona Odnowa”, realizowanej we współpracy z Urzędem Miasta Bydgoszczy, mieszkańcy miasta mogą zwracać jednorazowe opakowania plastikowe i aluminiowe po napojach do ponad 120 sklepów Żabka w całym mieście.

Grupa Żabka – dzięki działalności swojej i franczyzobiorców – może pochwalić się także istotnym wpływem na polską gospodarkę, co obrazuje kwota wartości dodanej (VA), która za 2022 r. wyniosła 7 miliardów złotych. Istotnie wpływa także na zatrudnienie w Polsce, utrzymując aktualnie ponad 56 tysięcy miejsc pracy. Prowadzona przez Grupę Żabka i franczyzobiorców działalność przełożyła się w 2022 r. na dochody gospodarstw domowych w Polsce w łącznej wysokości 2,3 mld PLN. Dodatkowo ponad 16% z 458 milionów złotych podatków, składek i opłat odprowadzonych przez Grupę trafiło do budżetów gmin, powiatów i województw. Reszta tej kwoty zasiliła budżet centralny.

Wartości te pokazują, jak istotny jest wpływ działalności Grupy Żabka oraz powiązanych z nią przedsiębiorców na rozwój społeczny i gospodarczy w kraju.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo

Materiał oryginalny: Grupa Żabka zaprezentowała Raport Odpowiedzialności za 2022 rok - Portal i.pl

Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski