Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Hanka Załubka/Emma Cosmetics

ARKADIUSZ MACIEJOWSKI
Hanka Załubka w swoim przedsiębiorstwie Emma Cosmetics FOT. ANNA KACZMARZ
Hanka Załubka w swoim przedsiębiorstwie Emma Cosmetics FOT. ANNA KACZMARZ
RZEMIOSŁO. - Teraz klienci oczekują, aby nasze produkty nie tylko upiększały, ale także odżywiały i regenerowały skórę. Wymagania cały czas rosną i trzeba za tym nadążać - mówi Hanka Załubka, prowadząca firmę produkującą kosmetyki.

Hanka Załubka w swoim przedsiębiorstwie Emma Cosmetics FOT. ANNA KACZMARZ

Przedsiębiorca z sukcesem/Przedsiębiorstwo z sukcesem

Emma Cosmetics jest nowoczesną firmą, produkującą najwyższej jakości kosmetyki, tzw. kolorowe.

- Produkujemy więc nie tylko cienie do powiek, róże do policzków, korektory i pudry do twarzy, ale także pomadki czy kredki do oczu. Nasze kosmetyki charakteryzuje zarówno znakomita jakość jak i przystępna cena. Specjalizujemy się w kosmetykach naturalnych, w związku z tym do ich produkcji wykorzystujemy wysokiej jakości naturalne składniki - wyjaśnia Hanka Załubka, właścicielka firmy. Jak sama tłumaczy, decyzję o otwarciu Emma Cosmetics podjęła w 1992 r.

- Wiadomo, że to był taki okres jeszcze świeżo po przełomie polityczno-gospodarczym. Wtedy wiele osób decydowało się na uruchomienie swojego pierwszego biznesu, więc i ja postanowiłam zaryzykować - podkreśla Hanka Załubka.

Wcześniej pracowała m.in. w fabryce kosmetyków Miraculum. To pozwoliło jej nabrać doświadczenia i pewności, że zna się na swoim fachu. Pani Hanka przyznaje, że początek lat 90. był bardzo dobrym okresem dla branży kosmetycznej.

- Przede wszystkim nie było problemu ze sprzedaniem produktów i dlatego dużo łatwiej się pracowało - wyjaśnia właścicielka Emma Cosmetics, która swoją siedzibę ma przy ul. Lipowej 3 w Krakowie.

-Zamówienia mieliśmy nawet na kilka miesięcy naprzód. Wszystko dlatego, że te największe firmy zaczęły upadać, były prywatyzowane itd. Zrobiła się więc luka dla mniejszych producentów - dodaje.

Teraz, zdaniem Hanki Załubki, mali przedsiębiorcy największy problem mają z marketingiem. Wielkie fabryki to pieniądze na reklamy w telewizji, wielkie billboardy na ulicach itp.

- Efekt jest taki, że stajemy się tak naprawdę firmami usługowymi dla tych gigantów rynkowych. Dla przykładu 90 proc. naszej produkcji to są zlecenia dla innych dużych firm. Większość tworzonych przez nas kosmetyków jest więc sprzedawana pod inną marką, bo brakuje pieniędzy na promocję marki własnej - podkreśla producentka kosmetyków.

Zaznacza również, że akurat w jej branży wyjątkowo szybko rosną oczekiwania klientów. Już nie wystarczy, by kosmetyki upiększały i tuszowały niedoskonałości cery; mają jednocześnie regenerować i odżywiać skórę. Wiele osób wymaga także, aby kosmetyki zawierały np. tylko naturalne składniki.

- Technolodzy z naszej firmy wprowadzają również nietypowe i innowacyjne rozwiązania w formułach produktów, jak np. zastosowanie wyciągu z liści baobabu działającego nawilżająco, czy Isostearyl Isostearate, mającego działanie przeciwstarzeniowe - dodaje Hanka Załubka.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski