Hydrocar Premier

Janusz Michalczak
Polski supersamochód wodorowy napędzany jest czterema silnikami elektrycznymi Fot. Adam Wojnar
Polska sensacja Moto Show. Kraków i tegoroczne Targi Moto Show wybrane zostały na miejsce ogólnopolskiej prezentacji prototypu polskiego samochodu o napędzie wodorowym.

Nad opracowaniem tego samochodu pracował 23-osobowy zespół z Wojskowej Akademii Technicznej, Akademii Górniczo-Hutniczej oraz firmy Riot Technologies.

Pojazd ma 270 KM mocy i napęd na cztery koła (każde z nich napędza jeden elektryczny silnik). W polskim hydrocarze o nazwie Premier zastosowano opracowaną przez WAT technologię magazynowania wodoru w postaci bezpiecznych metalicznych proszków (tzw. wodory metali). Zmagazynowany wodór zamieniany jest na prąd elektryczny w ogniwie paliwowym PEM, dając możliwość doładowywania baterii samochodu podczas jazdy.

Pakiety baterii odpowiedzialne są za zasilanie silników oraz podsystemów elektrycznych samochodu, takich jak elektronika sterująca, światła czy systemy wspomagania jazdy. Wszystkimi podsystemami samochodu zarządza autorski centralny komputer pokładowy, zbudowany w oparciu o układy FPGA.

Komputer ten pozwala także na zdalne sterowanie samochodem przez aplikację w telefonie komórkowym (jazda przód, tył oraz skręcanie prawo-lewo).

Dodatkowo komputer centralny auta zbudowany jest tak, że ma szerokie możliwości konfiguracji, w tym posiada interfejs do połączenia go z autonomicznymi systemami sterowania (wspomagającymi jazdę samochodem bez udziału kierowcy), stosowanymi powszechnie w robotach mobilnych. Systemy te pozwalają prowadzić samochód, omijając przeszkody znajdujące się na drodze. Jednym z celów zespołu, który stworzył Premiera, jest budowa auta autonomicznego.

Rekordowa cena za zaginiony obraz Matejki.

Wideo

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

D
Dan Z

Ciekawe spostrzeżenie Toma K, ironicznie chwalące opracowaną technologię, jednak zasiewające niepokój, że "można powiedzieć hobbyści" jednak nie wykonali przełomowego wynalazku, a jedynie idąc na przekór całemu światu zrobili bubla potocznie zwanego falsyfikatem nie mającym nic wspólnego z rzeczywistością, a jednocześnie uzurpujący sobie prawo do naśladowania wielkich graczy takich jak Toyota lub Tesla ale jednak nie mając z nimi kompletnie nic wspólnego, ani tym bardziej niesłusznie wyśmiewających jedynie słuszną technologię ładowania pojazdów wodorem nie w proszku ale w gazie, nie w Polsce ale w Niemczech i nie polskich ale japońskich producentów a na domiar złego nie niskim, ale wysokim ciśnieniem. Można byłoby rzec, że matrix z dwoma pigułkami wymięka przy ogromie wzajemnej adoracji perpetuum autorytarnej masy, naukowego ramienia pseudo-elit o percepcyjnie ograniczonych umysłach o koncepcyjnym poziomie stażysty, jednak analizując dogłębniej widoczny jest ogromny smutek, że to jednak w głębokim kontekście całej przytoczonej w poprzednim komentarzu treści jest ciche popieranie narzuconego przez zagraniczne autorytety wyścigu technologicznego wskazującego na drogie rozwiązania hybrydowe jako jedyną słuszną przyszłość obarczoną jakże niewielką ceną ustawicznej i nieustannej konsumpcji jedynie słusznych najdroższych z możliwych rozwiązań przeznaczonych przecież dla "ludu" i dla "mas" okraszonych jakże niewielką ceną miesięcznego abonamentu od wysokozaawansowanych zachodnich technologii, których serwisowanie spowodowało wyłysienie niejednego managera wysokiego szczebla nie licząc głów, które się posypały po aferach oszukańczych praktyk inżynierskich nastawionych na zysk kosztem środowiska naturalnego, oraz wszelkich innych użytkowników pojazdów samochodowych lub samolchodopodobnych, wyposażonych w supernowoczesne reklamowane wszem i wobec jedynie słuszne układy napędowe bazujące na jedynie słusznych technologiach wypracowanych ponad 100lat temu i rozwijanych niemal do bólu w hipernowoczesnych laboratoriach badawczych pracujących po 24h na dobę aby tylko 1000 inżynierów wszechpotężnych koncernów samochodowych miało zatrudnienie zapewnione na co najmniej 3 pokolenia synów, wnuków i prawnuków, a bazujące na ultranowoczesnej wiedzy w jaki sposób podać dawkę o 3ml bardziej precyzyjnie niż to robi konkurencja. W takich okolicznościach okazuje się, że jednak to co mówią media masowego rażenia wiedzą i reklamami niewiele ma wspólnego z realnymi potrzebami konsumentów, którym w 90% wystarczyłby element transportu nie wymagający systematycznego wkładu pieniężnego ukierunkowanego głównie na pasienie brzuchów zachodniokapitalistycznych koncernów, których jedynym słusznym produktem jest wysoka pensja wysoko postawionego pracownika korporacyjnego, który przecież musi się systematycznie integrować z kolegami z pracy w ramach wspólnych wyjazdów integracyjnych, punktualnie o 13 jeść lunch i zgodnie z narzuconym przez wyższego stopniem managera działu grafikiem klikać w jedynie słuszne ikonki pozwalające na opracowanie zakłamanej kwadratowej technologii, której jedynym celem jest sięganie coraz głębiej do portfela użytkownika końcowego mamionego kłamliwymi reklamami podsycającymi jego EGO, pseudo rozumiany komfort fizyczny i psychiczny oraz otoczonego omamiającą aureloką pseudokomfortu medialno-elektronicznego, który prostuje zwoje w mózgu, wypala pręciki światłoczułe w oczach i powoduje skrajne stany nerwicowe na skutek braku szybkości działania i notorycznie pojawiających się niebieskich ekranów. Tak oto grupa nikczemnych komentatorów wyraża swoje opinie na tematy świata nas otaczającego.

Z pozdrowieniami dla szukających i ciężko pracujących.

T
Tom K

Grupa nikomu nieznanych, można powiedzieć hobbystów, z napiętym budżetem i ograniczonym zapleczem, w warunkach wytężonej wysokobudżetowej, naukowo-biznesowej globalnej rywalizacji, prezentuje intensywnie od lat poszukiwane technologiczne rozwiązanie, które poziomem innowacyjności, horyzontem, elastycznością i perspektywą podejścia do problemu rażąco wykracza poza zasięg wyobraźni światowych centrów naukowo-badawczych. Mówiąc wprost: Artystyczna kreatywność metodologii naukowego wglądu w zagadnienie skutkująca genialnością rozwiązania. Mistrzowska improwizacja na koncepcjach założeń i wartości stałych. Badawczy mechanizm dedukcji w przestrzeniach logiki kierowanej na zawsze pożądaną tzw. "ucieczkę do przodu" gwarantującą rykoszetem wysoki poziom optymalizacji rozwiązania i zdystansowanie konkurencji. W przeciwieństwie do takiego pojmowania rzeczywistości pracowała w tej sprawie reszta świata, bez polotu osaczając problem krótkowzroczną, pracochłonną i prostacką strategią prób i błędów, tworząc skomplikowane, kosztowne konstrukcje a`la domek z kart. Znając historię poszukiwań sposobu efektywnego przechowywania paliw wodorowych i ewentualne znaczenie tego dla ludzkości, śmiało można stwierdzić, że idea wodoru w proszku to brawurowy, intelektualny nokaut pompowanych centrów przełomowo istotnego, technologicznego wyścigu, wskutek czego środowisko naukowych autorytetów zdemaskowało się rażącą śmiesznością przegonionych po mózgu ćwierć inteligentów napędzanych finansową protekcją. Indywidua jakie z pozycji ex-catedra bezczelnie głoszą naukowe elementy procesu kłamliwej, zbrodniczej, niewolącej i hamującej rozwój człowieka uduchowionego konstrukcji. Percepcyjnie ograniczone umysły o koncepcyjnym poziomie stażysty. Samokreująca się w korporacyjno-medialno-przestępczym perpetuum wzajemnej adoracji autorytarna masa, merytorycznie zdemaskowana wiek temu przez Teslę. To uniwersyteckie, naukowe ramię pseudo-elit uzurpatorskiej pseudo-demokratycznej władzy , gdzie demokracja to mechanizm oszustwa a pieniądz to jego narzędzie.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3