Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

„Ida” podbije przestworza

Urszula Wolak
„Ida” Pawła Pawlikowskiego wcześniej zachwyciła członków Amerykańskiej Akademii Filmowej
„Ida” Pawła Pawlikowskiego wcześniej zachwyciła członków Amerykańskiej Akademii Filmowej fot. archiwum
Film. Polskie najnowsze filmy latają dziś liniami Lufthansy. Wybrane tytuły mogą dotrzeć nawet do 100 mln widzów.

Pasażerowie, który dziś wsiądą na pokład długodystansowych samolotów linii Lufthansa, mogą być pewni jednego. Czas lotu umili im polskie kino, w tym oscarowe dzieło Pawła Pawlikowskiego - „Ida”. To efekt udanej strategii promocyjnej realizowanej przez Polski Instytut Sztuki Filmowej, którym zarządza była wiceprezydent Krakowa - Magdalena Sroka.

Prócz „Idy” podróżujący zobaczą także naszą eksportową animację - „Piotrusia i Wilka” Suzie Templeton, „Imagine” Andrzeja Jakimowskiego, „80 milionów” Waldemara Krzystka i „Deep Love” Jana P. Ma-tuszyńskiego.

Projekt Picture Poland jest także promowany w tym miesiącu w popularnym magazynie Lufthansy. Polskie kino będzie podróżowało niemieckimi liniami do końca września.

- To jest szansa dla polskich filmów na dotarcie do ponad 100 mln pasażerów, którzy korzystają z naszych linii lotniczych każdego roku - mówi Frank Wagner, Country Manager Lufthansa Group w Polsce.

Zwrócił on również uwagę, że dla Lufthansy jako dla europejskiego przewoźnika istotne jest to, że może przedstawić swym klientom ofertę składającą się nie tylko z amerykańskich produkcji wysokobudżetowych, dostępnych w każdej innej linii lotniczej, ale przede wszystkim pokazywać europejskie tytuły.

- Promocja lokalnych filmów wśród pasażerów z całego świata jest czymś, co czyni naszą firmę wyjątkową - tłumaczy Wagner. Nie można również pominąć w tym kontekście Polaków latających Lufthansą, którzy na co dzień mieszkają poza granicami Polski.

- Ta oferta jest skierowana także dla nich. Dzięki niej będą mogli poczuć się w naszych samolotach jak w domu, oglądając filmy w swoim języku ojczystym - twierdzi Frank Wagner.

- Liczymy na to, że Lufthansa będzie chciała z nami ten projekt kontynuować, tym bardziej, że polskie kino jest coraz częściej doceniane na największych światowych festiwalach - mówi Katarzyna Mazurkiewicz, pełnomocnik dyrektora PISF kierująca Działem Współpracy Międzynarodowej.

- Cieszymy się z tej współpracy i mamy nadzieję, że pojawią się kolejne linie lotnicze, które będą chciały udostępniać swoim pasażerom polskie filmy w ramach projektu Picture Poland - dodaje Mazurkiewicz.

Dziś wiadomo, że inicjatywa promocyjna PISF, mająca na celu rozszerzenie działalności Instytutu i docieranie do wielomilionowej rzeszy odbiorców, będzie kontynuowana.

- Zwróciliśmy się do różnych linii lotniczych, proponując kampanię promocji polskiego kina w przestworzach. Toczą się już w tej sprawie rozmowy - zdradza Mazurkiewicz.

[email protected]

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski