Pasażerowie, który dziś wsiądą na pokład długodystansowych samolotów linii Lufthansa, mogą być pewni jednego. Czas lotu umili im polskie kino, w tym oscarowe dzieło Pawła Pawlikowskiego - „Ida”. To efekt udanej strategii promocyjnej realizowanej przez Polski Instytut Sztuki Filmowej, którym zarządza była wiceprezydent Krakowa - Magdalena Sroka.
Prócz „Idy” podróżujący zobaczą także naszą eksportową animację - „Piotrusia i Wilka” Suzie Templeton, „Imagine” Andrzeja Jakimowskiego, „80 milionów” Waldemara Krzystka i „Deep Love” Jana P. Ma-tuszyńskiego.
Projekt Picture Poland jest także promowany w tym miesiącu w popularnym magazynie Lufthansy. Polskie kino będzie podróżowało niemieckimi liniami do końca września.
- To jest szansa dla polskich filmów na dotarcie do ponad 100 mln pasażerów, którzy korzystają z naszych linii lotniczych każdego roku - mówi Frank Wagner, Country Manager Lufthansa Group w Polsce.
Zwrócił on również uwagę, że dla Lufthansy jako dla europejskiego przewoźnika istotne jest to, że może przedstawić swym klientom ofertę składającą się nie tylko z amerykańskich produkcji wysokobudżetowych, dostępnych w każdej innej linii lotniczej, ale przede wszystkim pokazywać europejskie tytuły.
- Promocja lokalnych filmów wśród pasażerów z całego świata jest czymś, co czyni naszą firmę wyjątkową - tłumaczy Wagner. Nie można również pominąć w tym kontekście Polaków latających Lufthansą, którzy na co dzień mieszkają poza granicami Polski.
- Ta oferta jest skierowana także dla nich. Dzięki niej będą mogli poczuć się w naszych samolotach jak w domu, oglądając filmy w swoim języku ojczystym - twierdzi Frank Wagner.
- Liczymy na to, że Lufthansa będzie chciała z nami ten projekt kontynuować, tym bardziej, że polskie kino jest coraz częściej doceniane na największych światowych festiwalach - mówi Katarzyna Mazurkiewicz, pełnomocnik dyrektora PISF kierująca Działem Współpracy Międzynarodowej.
- Cieszymy się z tej współpracy i mamy nadzieję, że pojawią się kolejne linie lotnicze, które będą chciały udostępniać swoim pasażerom polskie filmy w ramach projektu Picture Poland - dodaje Mazurkiewicz.
Dziś wiadomo, że inicjatywa promocyjna PISF, mająca na celu rozszerzenie działalności Instytutu i docieranie do wielomilionowej rzeszy odbiorców, będzie kontynuowana.
- Zwróciliśmy się do różnych linii lotniczych, proponując kampanię promocji polskiego kina w przestworzach. Toczą się już w tej sprawie rozmowy - zdradza Mazurkiewicz.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?