Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Idealny profil kandydata

Dorota Dejmek
Poszukiwanie pracy. Jak maksymalnie wykorzystać potencjał serwisu rekrutacyjnego do znalezienia zatrudnienia i sprawić, że to rekruter sam będzie „pukał” do naszych drzwi?

Na zmieniającym się rynku pracy, gdzie pracodawcy coraz chętniej wykorzystują metody bezpośredniego dotarcia do kandydatów, tzw. direct search, warto odpowiednio zaprezentować siebie w serwisach rekrutacyjnych. Obecnie największym z takich serwisów jest GoldenLine.pl, na którym swoje konta posiada blisko 2 mln użytkowników. Pracodawcy mają więc w czym wybierać. Eksperci podpowiadają, jak stworzyć idealny profil, aby zainteresować rekruterów i otrzymywać oferty pracy.

Uzupełniając w całości profil w serwisie, będziemy w stanie zaprezentować swoją osobę. Rekruter odwiedzający konto szybko znajdzie wszystkie istotne dla niego informacje, a jednocześnie będzie wiadomo, że niczego nie ukrywamy. Pamiętajmy, żeby podawać szczegóły zgodne z prawdą, gdyż na dalszych etapach rekrutacji trzeba będzie je potwierdzić. Istotnym elementem profilu jest zdjęcie.

Zamieszczając fotografię nie tylko stajemy się bardziej wiarygodni, ale też mamy szansę na podkreślenie swojego profesjonalizmu. W kilku zdaniach należy zaprezentować swoje doświadczenie zawodowe i posiadane kompetencje. Rubryki „profil zawodowy” i „podsumowanie zawodowe” to bez wątpienia jedne z najważniejszych elementów posiadanego profilu. Obie pozycje wyświetlają się najczęściej w górnej części wirtualnego CV, obok naszego imienia i nazwiska. Dzięki takiemu umiejscowieniu rekruter jest w stanie bez konieczności przeglądania całego profilu ustalić, czym się zajmujemy.

Wpisując wyrażenia prezentujące nasze umiejętności zawodowe pamiętajmy, że są to słowa klucze, za pomocą których rekruter jest w stanie wyszukać nas w Wyszukiwarce Kandydatów GoldenLine. Postarajmy się, aby opis kompetencji był szczegółowy. Dla przykładu: jeśli zajmowaliśmy się obsługą klienta, wskażmy, jakiego rodzaju był to klient (biznesowy, obcojęzyczny, itp.), a będąc przedstawicielem handlowym dopiszmy reprezentowaną branżę.

Pamiętajmy, że pracodawca szuka u kandydatów konkretnych umiejętności i osiągnięć zawodowych, które je potwierdzają. Zrezygnujmy z wpisywania wszystkich obowiązków, skupiając się na tych, które są szczególnie pożądane na danym stanowisku i które podnoszą naszą wartość jako pracownika. Nawet najlepsze CV nie zrobi na rekruterze takiego wrażenia, jak referencje od współpracowników lub byłych przełożonych. Pozytywna opinia, podpisana z imienia i nazwiska, zwiększa naszą wiarygodność.

Jedną z możliwości serwisów rekrutacyjnych jest budowanie sieci kontaktów. Dzięki możliwości dodania do grona kontaktów osób, które poznaliśmy w trakcie imprez branżowych możemy się pochwalić znajomością z liderami lub autorytetami z danej branży. Dołączając do grup tematycznych i firmowych jesteśmy też w stanie uzyskać informacje na temat danej branży, poznać pracowników i szefów konkretnych firm oraz wymienić doświadczenia.

Dzięki opcji „szukam pracy”, która jest widoczna dla wszystkich rekruterów poszukujących pracowników, z wyłączeniem obecnego pracodawcy, możemy zwiększyć szanse na zatrudnienie - z osobami, które wykazują, że są aktywne na rynku pracy, HR-owcy kontaktują się w pierwszej kolejności. Jeśli interesuje nas praca za granicą, warto włączyć opcję „otwarty na relokację”. Wówczas możemy otrzymywać oferty z całego świata. Osoby, które chcą pracować w konkretnej firmie, mogą odszukać profil tego pracodawcy w serwisie i kliknąć w zakładkę „Chcę tu pracować”.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski