„Supermodel” to drugi studyjny album amerykańskiej grupy, która zdobyła popularność wydaną w 2011 roku płytą "Torches" i przebojowym singlem „Pumped Up Kicks”. Krążek promowany jest jak na razie trzema singlami: „Coming of Age”, „Pseudologia Fantastica” oraz „Best Friend”. Zapowiedzią płyty było także video z powstawania mierzącego 36 na 27 metrów murala, na jednym z budynków w Los Angeles. Jak się później okazało dzieło zostało okładką nowej płyty.
- Od czterech lat mieszkam w pobliżu tego budynku” – opowiada Mark Foster. - I po części czuję się odpowiedzialny za kulturalny rozkwit okolicy. To miasto dało nam już wiele, teraz chcieliśmy dać mu coś od siebie. Fajnie jest móc tworzyć coś, co będzie o nas przypominać niezależnie od muzyki, którą gramy. Mieszka tu i przemieszcza się tędy wiele osób, które teraz mogą obcować ze sztuką, jaka choć trochę upiększy tę okolicę. Nawet jeśli nigdy nie usłyszą o Foster The People.
Twórca muralu, ukrywający się pod pseudonimem Young & Sick, odpowiada też za okładkę poprzedniej płyty zespołu – multiplatynowy krążek „Torches” z 2011 roku (w Polsce album stał się Złotą Płytą).
Podstawowa wersja albumu składa się z jedenastu kompozycji. Edycja pre-order rozszerzona została o utwór „Tabloid Super Junkie”. “Supermodel” nagrywany był w różnych miejscach na świecie: w pierwotnej formie narodził w tradycyjnym marokańskim riadzie pod koniec 2012 roku, a później wędrował z zespołem przez wiele studiów nagraniowych – od Malibu po Londyn i Los Angeles.
Materiał wyprodukowany przez Paula Epwortha (Adele, Florence + The Machine, John Legend) jest już dostępny wyłącznie w serwisie streamingowym WiMP.
***
Skandynawski muzyczny serwis streamingowy oferuje ponad 23 miliony utworów, zarówno zagranicznych, jak i polskich. Dostęp do podstawowej wersji serwisu, w formie aplikacji desktopowej na komputerze, kosztuje 9,99 zł miesięcznie, a w przypadku wersji premium, działającej dodatkowo także na urządzeniach mobilnych, opłata miesięczna wynosi 19,99 zł. To jednak nie jedyne możliwości korzystania z usługi, jakie oferuje WiMP.
Serwis umożliwia także stały, darmowy dostęp do swoich zasobów muzycznych (dla aplikacji desktopowej) z limitowanym czasem odsłuchu utworów i powiadomieniami serwisu pomiędzy utworami, np. informującymi o płatnej wersji WiMP dostępnej także na urządzeniach mobilnych. Wszystkie wersje są od reklam zewnętrznych. Co więcej, zakładając darmowe konto WiMP użytkownik ma jednocześnie możliwość przez 7 dni testować serwis na urządzeniach mobilnych.
Koncepcja ta już z powodzeniem działa na innych rynkach europejskich, takich jak: Szwecja, Norwegia, Dania, Niemcy. W sumie WiMP podbił już serca 400 tys. użytkowników, a liczba ta ciągle rośnie. W 2011 roku serwis otrzymał brytyjską nagrodę Meffy Awards dla najlepszego serwisu muzycznego. Regularnie wygrywa także testy konsumenckie we wszystkich krajach, w których jest dostępny. WiMP posiada licencję na ponad 20 milionów utworów. Serwis zapowiada również launch w innych krajach. WiMP należy do spółki Aspiro, notowanej na sztokholmskiej Giełdzie Papierów Wartościowych (NASDAQ OMX).
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?