18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

Infekcje niestraszne seniorom

Redakcja
Prof. Jan Kotarski: Wystarczy przestrzegać kilku prostych zasad, aby nie przeziębić się FOT. CORE WELLNES-WEW. SIŁA
Prof. Jan Kotarski: Wystarczy przestrzegać kilku prostych zasad, aby nie przeziębić się FOT. CORE WELLNES-WEW. SIŁA
Im bliżej zimy, tym częściej zaczynamy narzekać na brak słońca i najchętniej uciekamy przed zimnem w domowe zacisze. Tymczasem wystarczy, że seniorzy będą stosować się do kilku sprawdzonych wskazówek, aby bez większych trudności pomóc organizmowi przetrwać jesień i zimę.

Prof. Jan Kotarski: Wystarczy przestrzegać kilku prostych zasad, aby nie przeziębić się FOT. CORE WELLNES-WEW. SIŁA

JAK NIE DAĆ SIĘ MROZOM.**Starsze osoby szczególnie powinny dbać o odpowiednie, dopasowane do aury ubranie

- W tym okresie osoby po 65. roku życia, powinny szczególnie zadbać o swoje zdrowie - doradza prof. Jan Kotarski, ekspert kampanii "CoreWellness - wewnętrzna siła". - Często wystarczy przestrzegać kilku prostych zasad, aby nie przeziębić się. Podstawą jest ubranie dopasowane do aury.

Odżywiaj się zdrowo

Seniorzy powinni zmienić nieco sposób odżywiania, wprowadzając do diety produkty bogate w witaminy i minerały, sięgając np. po orzechy, ryby, warzywa, cytrusy oraz naturalne antybiotyki, jak: czosnek, cebula, chrzan.

Nie rezygnuj z ruchu

Im więcej się ruszamy, tym więcej energii mięśnie przerabiają na ciepło. Jeśli jednak pogoda nas nie zachęca i wyjście na spacer wydaje się ryzykowne, warto poćwiczyć w domowym zaciszu. Np. wiele prostych ćwiczeń mięśni dna miednicy, ze wskazówkami instruktorki, znajduje się w poradniku na stronie www.TENA.pl.

Dostarczaj ciepła

W chłodniejsze dni warto spożywać więcej napojów ciepłych, które oprócz nawadniania organizmu pomagają w utrzymaniu optymalnej temperatury ciała. Jeśli już zmarzniemy, najszybszym sposobem na uzupełnienie ciepła jest wypicie gorącej herbaty, najlepiej malinowej lub żurawinowej i posilenie się ciepłym posiłkiem. Dobrym sposobem jest gorąca kąpiel, użycie rozgrzewających maści czy do miejscowego ogrzania ciała - termoforu.

Nie przegrzewaj się

Odzież powinna chronić przed działaniem wiatru i zimna. Najlepiej ubierać się "na cebulkę", aby wchodząc na chwilę do ciepłego pomieszczenia, mieć możliwość zdjęcia jednej warstwy. Organizm nie lubi przegrzania - powoduje ono, że szybciej łapiemy infekcje. Podobnie jest w przypadku przemoknięcia, które sprawia, że wychładzamy się aż 25 razy szybciej niż wtedy, gdy ubranie jest suche.

Uważaj na urazy

W okresie jesienno-zimowym seniorzy często doznają urazów kończyn. To nie oznacza jednak by rezygnować z codziennych spacerów. Trzeba tylko wzmóc czujność przy temperaturze poniżej zera. Czasami lepiej jest wybrać drogę, na której nie będzie wysokich krawężników. Osoby mające kłopoty z chodzeniem lub równowagą powinny iść na spacer z kimś bliskim.

Zadbaj o skórę i ciało!

Nie ruszamy się z domu bez nałożenia odpowiedniego kremu. Powinien być gęsty, beztłuszczowy, taki, który nie dopuści do utraty wilgoci i odżywi skórę.

Nawadniaj organizm

Organizm człowieka o każdej porze roku, nie tylko latem, stale traci wodę i potrzebuje ok. 2 litrów płynów dziennie. Dodatkowo, osoby powyżej 60. roku życia są znacznie bardziej narażone na ryzyko odwodnienia ze względu na zmniejszające się z wiekiem łaknienie czy przyjmowane leki. Odwodnienie jest także częstym powodem bólu głowy, dlatego pomimo chłodu należy dbać o stały, odpowiedni poziom nawodnienia organizmu.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie