18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

Infekcje niestraszne seniorom

Redakcja
Prof. Jan Kotarski: Wystarczy przestrzegać kilku prostych zasad, aby nie przeziębić się FOT. CORE WELLNES-WEW. SIŁA
Prof. Jan Kotarski: Wystarczy przestrzegać kilku prostych zasad, aby nie przeziębić się FOT. CORE WELLNES-WEW. SIŁA
Udostępnij:
Im bliżej zimy, tym częściej zaczynamy narzekać na brak słońca i najchętniej uciekamy przed zimnem w domowe zacisze. Tymczasem wystarczy, że seniorzy będą stosować się do kilku sprawdzonych wskazówek, aby bez większych trudności pomóc organizmowi przetrwać jesień i zimę.

Prof. Jan Kotarski: Wystarczy przestrzegać kilku prostych zasad, aby nie przeziębić się FOT. CORE WELLNES-WEW. SIŁA

JAK NIE DAĆ SIĘ MROZOM.**Starsze osoby szczególnie powinny dbać o odpowiednie, dopasowane do aury ubranie

- W tym okresie osoby po 65. roku życia, powinny szczególnie zadbać o swoje zdrowie - doradza prof. Jan Kotarski, ekspert kampanii "CoreWellness - wewnętrzna siła". - Często wystarczy przestrzegać kilku prostych zasad, aby nie przeziębić się. Podstawą jest ubranie dopasowane do aury.

Odżywiaj się zdrowo

Seniorzy powinni zmienić nieco sposób odżywiania, wprowadzając do diety produkty bogate w witaminy i minerały, sięgając np. po orzechy, ryby, warzywa, cytrusy oraz naturalne antybiotyki, jak: czosnek, cebula, chrzan.

Nie rezygnuj z ruchu

Im więcej się ruszamy, tym więcej energii mięśnie przerabiają na ciepło. Jeśli jednak pogoda nas nie zachęca i wyjście na spacer wydaje się ryzykowne, warto poćwiczyć w domowym zaciszu. Np. wiele prostych ćwiczeń mięśni dna miednicy, ze wskazówkami instruktorki, znajduje się w poradniku na stronie www.TENA.pl.

Dostarczaj ciepła

W chłodniejsze dni warto spożywać więcej napojów ciepłych, które oprócz nawadniania organizmu pomagają w utrzymaniu optymalnej temperatury ciała. Jeśli już zmarzniemy, najszybszym sposobem na uzupełnienie ciepła jest wypicie gorącej herbaty, najlepiej malinowej lub żurawinowej i posilenie się ciepłym posiłkiem. Dobrym sposobem jest gorąca kąpiel, użycie rozgrzewających maści czy do miejscowego ogrzania ciała - termoforu.

Nie przegrzewaj się

Odzież powinna chronić przed działaniem wiatru i zimna. Najlepiej ubierać się "na cebulkę", aby wchodząc na chwilę do ciepłego pomieszczenia, mieć możliwość zdjęcia jednej warstwy. Organizm nie lubi przegrzania - powoduje ono, że szybciej łapiemy infekcje. Podobnie jest w przypadku przemoknięcia, które sprawia, że wychładzamy się aż 25 razy szybciej niż wtedy, gdy ubranie jest suche.

Uważaj na urazy

W okresie jesienno-zimowym seniorzy często doznają urazów kończyn. To nie oznacza jednak by rezygnować z codziennych spacerów. Trzeba tylko wzmóc czujność przy temperaturze poniżej zera. Czasami lepiej jest wybrać drogę, na której nie będzie wysokich krawężników. Osoby mające kłopoty z chodzeniem lub równowagą powinny iść na spacer z kimś bliskim.

Zadbaj o skórę i ciało!

Nie ruszamy się z domu bez nałożenia odpowiedniego kremu. Powinien być gęsty, beztłuszczowy, taki, który nie dopuści do utraty wilgoci i odżywi skórę.

Nawadniaj organizm

Organizm człowieka o każdej porze roku, nie tylko latem, stale traci wodę i potrzebuje ok. 2 litrów płynów dziennie. Dodatkowo, osoby powyżej 60. roku życia są znacznie bardziej narażone na ryzyko odwodnienia ze względu na zmniejszające się z wiekiem łaknienie czy przyjmowane leki. Odwodnienie jest także częstym powodem bólu głowy, dlatego pomimo chłodu należy dbać o stały, odpowiedni poziom nawodnienia organizmu.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Komentarze

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Przejdź na stronę główną Dziennik Polski
Dodaj ogłoszenie