Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Infolinia

Redakcja
Jeżeli nie masz internetu, a któraś z usług, oferowanych przez największego dostawcę telekomunikacyjnego w kraju była uprzejma zaprzestać pracy, pozostaje Ci tylko opcja "telefon do przyjaciela", bo książki telefoniczne stały się reliktem przeszłości.

Potyczki konsumenta

Jeśli nie działa telefon, to rzecz jasna przyjaciela możesz poprosić o pomoc tylko za pomocą telefonu komórkowego... Jeśli przyjaciel ma internet - albo dobrą pamięć - poda Ci numer, pod który należy zgłosić usterkę, czyli w opisywanym przypadku 801 505 505. Ale uwaga - przed próbą połączenia należy upewnić się, że mamy czas i cierpliwość. Bo na początku czeka nas miłe, choć przydługie powitanie, a potem - seria propozycji, zakończonych poleceniem "wybierz 1 (2, 3, 4)“.

Posiadacz telefonu z tarczą może już w tym momencie zakończyć zabawę. Natomiast większość społeczeństwa, zaopatrzona w telefony z klawiszami, ciągnie sprawę dalej. Dowiaduje się o możliwości zapoznania się z promocjami, dodatkowymi usługami i wreszcie z informacją, że jego numer może zostać wylosowany do przeprowadzenia ankiety dotyczącej zadowolenia z usług firmy telekomunikacyjnej. Jeśli zaś sobie takiej możliwości nie życzy - może się wyłączyć. Czyli - albo ryzykujesz ankietę, albo nie załatwisz sprawy.

Niektórzy spryciarze, obeznani z infolinijnymi obyczajami, próbują drogi na skróty, wybierając 0. Ale tu takie numery nie przejdą! Wybranie "0" skutkuje surowym napomnieniem: "błędny wybór, spróbuj jeszcze raz". Więc trzeba brnąć dalej, aż do chwili, gdy usłyszysz, że w trosce o jakość itp. rozmowa będzie nagrywana. Ten moment oznacza, że kończy się dyskurs z automatem, a zacznie - rozmowa z człowiekiem. Oczywiście, tylko wówczas, gdy następnym komunikatem nie okaże się tekst: "Przepraszamy, wszyscy konsultanci są zajęci, prosimy o oczekiwanie", które umili nam muzyczka.

Żeby nie było wątpliwości - połączenie z infolinią jest płatne, nawet wtedy, gdy w mamy tzw. bezpłatne minuty. A najdrożej wypada usterka telefonu stacjonarnego. Powiadamiamy o tym za pomocą komórki, gdzie koszt połączenia naliczany jest wg cennika operatora.

BARBARA MATOGA

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski