Nauczyciele i wychowawcy z siedmiu krakowskich zespołów integracyjnych debatowali nad metodami integracji dzieci niepełnosprawnych w gimnazjach.
Konferencję zorganizowano w Zespole Szkół Integracyjnych nr 5, placówce, która w 1991 r. - jako pierwsza w Krakowie - umożliwiła wspólną naukę dzieciom zdrowym i niepełnosprawnym. Nauczyciele i specjaliści, w czterech grupach roboczych, pracowali nad zagadnieniami kompetencji i kwalifikacji kadry, organizacji dydaktyki, tworzeniem indywidualnego programu dla ucznia niepełnosprawnego oraz kwestią zasad organizacji pomocy specjalistycznej. Swoje spostrzeżenia zamierzają przekazać kuratorium, Ministerstwu Edukacji oraz Wydziałowi Edukacji Urzędu Miasta. - Mamy sygnały, że ustalenia poprzednich konferencji tego typu były brane pod uwagę przy tworzeniu ustaw - mówił rzecznik praw ucznia Roman Ficek.
(KK)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?