reklama

Integracyjne wspieranie

pszZaktualizowano 
Około 140 logopedów i nauczycieli szkół integracyjnych z Małopolski i województw ościennych wzięło udział w konferencji pt. "Wspieranie rozwoju dziecka, o specjalnych potrzebach edukacyjnych w szkole integracyjnej", jaka odbyła się w Zespole Szkół Ogólnokształcących Integracyjnych nr 5 na os. Słonecznym 12.

Ważna rola logopedów

   - Konferencja ma m.in. na celu przedstawienie problematyki pracy w szkołach integracyjnych. Nie do przecenienia jest tu rola logopedów, gdyż wiele dzieci z różnego rodzaju dysfunkcjami rozwojowymi ma wady wymowy, trudności w komunikacji i problemy językowe - artykulacyjne, fonologiczne itp. - _podała Anna Formicka, logopeda w ZSOI nr 5. Uczestnicy wczorajszej konferencji mieli okazję wziąć udział w zajęciach dydaktycznych prowadzonych przez nauczycieli ZSOI nr 5, dotyczących pracy dwóch pedagogów w klasie integracyjnej (nauczanie zintegrowane oraz nauczanie w klasach IV - VI), a także w warsztatach bazy specjalistów, podczas których przedstawiono zasady pracy logopedów, psychologów i rehabilitantów w klasach integracyjnych.
   Po warsztatach przyszedł czas na wykłady, które poświęcone były m.in. wspieraniu zdolności uczniów z dysleksją, afazji (czyli zaburzeniom mówienia i rozumienia mowy, wynikającym z uszkodzeń ośrodka mowy w mózgu) oraz zaburzeniom dysartrycznym w mózgowym porażeniu dziecięcym, będącym zaburzeniami mowy związanymi z porażeniem układu nerwowego i w konsekwencji niesprawnością mięśni odpowiedzialnych za prawidłowe funkcjonowanie aparatu mowy. Poruszono także problem startu szkolnego dziecka z zaburzeniami mowy i uczenia się oraz jego skutków dla dalszych postępów w szkole.
- Jest to okres, w którym dokonuje się adaptacja do środowiska szkolnego. Dziecko przechodzi wtedy przemiany rozwojowe i to, które ma duże możliwości intelektualne, ale w zakresie zdolności przyswojenia sobie elementarnych umiejętności szkolnych znacznie gorsze osiągnięcia od innych uczniów, głęboko przeżywa brak sukcesów szkolnych. U dzieci z tej grupy zauważyć można poważne zaburzenia emocjonalne i zaniżoną samoocenę - mówiła dr Anna Knobloch-Gala z Instytutu Psychologii Stosowanej UJ. - Warto w ramach pomocy dziecku szukać jego uzdolnień i dać mu możliwość poprawy własnego wizerunku._
(PSZ)

Flesz - nowi marszałkowie Sejmu i Senatu, sukces opozycji

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3