„Tydzień z Internetem” to ogólnoeuropejska akcja koordynowana przez organizację pozarządową Telecentre Europe. Celem tegorocznej edycji jest pokazanie, jak Internet i znajomość nowych technologii pomagają w poszukiwaniu pracy.
W Polsce kampanię koordynuje Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego (FRSI), prowadząca m.in. ogólnopolski Program Rozwoju Bibliotek.
W poprzednie edycje „Tygodnia z Internetem“ w naszym kraju zaangażowało się ponad 1300 instytucji – przede wszystkim biblioteki, a także domy kultury, szkoły, pracownie komputerowe, Uniwersytety Trzeciego Wieku, świetlice, domy opieki, urzędy pracy, a nawet sanatoria i oddział PTTK. W zorganizowanych przez nie spotkaniach wzięło udział prawie 22 tysięcy ludzi, wśród nich osoby, dla których był to pierwszy kontakt z Internetem. W tym roku organizatorzy zdecydowali się jednak na zmiany – skierowanie akcji do szerszego grona odbiorców i pokazanie ludziom w różnym wieku, jak informacje znajdujące się w sieci mogą pomóc im w aktywności na rynku pracy.
Podobnie jak w latach ubiegłych, w kampanię „Tydzień z Internetem” może włączyć się każda instytucja posiadająca komputery z dostępem do Internetu: biblioteka publiczna, szkoła, dom kultury, pracownia komputerowa, organizacja pozarządowa, itd. Wystarczy zarejestrować udział na portalu www.biblioteki.org i w czasie kampanii (24–30 marca 2014) zorganizować spotkanie w oparciu o wybrany scenariusz.
W tym roku na instytucje i organizacje, które zgłoszą swój udział w kampanii, czekają następujące scenariusze spotkań: „CO ZE MNIE WYROŚNIE?” (dla dzieci w wieku 6–9 lat i ich rodziców), „ZAGRAJ W PRZYSZŁOŚĆ” (dla gimnazjalistów i uczniów szkół ponadgimnazjalnych), „POLE DO POPISU” (dla osób dorosłych, w tym seniorów).
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?