BOCHNIA. Lepsza obsługa klienta?
"Uzyskanie certyfikatu jakości w wielu dziedzinach stało się dziś standardem. Firmy i organizacje obok korzyści wewnętrznych, takich jak - ograniczanie kosztów i decyzji wadliwych, lepsza obsługa klienta, uzyskują także efekt marketingowy - wzrost prestiżu i wiarygodności w oczach partnerów. Coraz częściej posiadanie certyfikatu serii ISO 9001, zwłaszcza w kontekście integracji Polski z Unią Europejską, będzie warunkiem kooperacji z instytucjami zagranicznymi, dlatego coraz więcej polskich firm i urzędów, także i nasz, podejmuje trud wdrożenia i certyfikacji swoich systemów zarządzania za zgodnością z normą ISO" - wyjaśnia W. Cholewa.
Międzynarodową Normę Zarządzania Jakością ISO 9001:2000, w bocheńskim magistracie będą wdrażać (pod kierownictwem głównego konsultanta dr Marka Rączki) pracownicy firmy MADE. Administracja publiczna ze współczesnym znakiem jakości to: umacnianie roli urzędu jako instytucji pełniącej służbę publiczną, załatwianie spraw w terminach i trybach określonych w przepisach prawa i w obowiązujących procedurach, doskonalenie warunków obsługi klientów, zapewnianie sprawnego przepływu informacji wewnątrz organizacji i w kontaktach z otoczeniem, uzupełnianie i doskonalenie kwalifikacji oraz umiejętności pracowników urzędu, uwzględnianie w pracy urzędu oczekiwań i wniosków klientów, prowadzenie monitoringu procesów i stałe doskonalenie.
Wdrożenie prowadzone przez MADE potrwa w Bochni od lutego (już wczoraj odbyło się pierwsze szkolenie dla kadry kierowniczej urzędu) do końca września. Oznacza to, że jeszcze w tym roku Urząd Miejski może zdobyć certyfikat ISO. (PK)
Wyniki II tury wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?