Jak promować?

JOL
Podczas ostatniego posiedzenia radni z komisji Turystyki, Promocji i Współpracy Międzynarodowej Rady Miejskiej zatwierdzili program współpracy Wieliczki z miastami partnerskimi na przyszły rok. Przy tej okazji radni dyskutowali również o tym, czy liczne wielickie kontakty zagraniczne są należycie wykorzystywane dla promocji "solnego zagłębia".

Wieliczka

   Zdaniem Jana Sikory, przewodniczącego komisji turystyki, dotychczasowa współpraca z miastami partnerskimi opiera się na wymianie młodzieży i kontaktach kulturalnych, brak jest natomiast w tym zakresie jasnych zasad dotyczących promowania "solnego zagłębia" na polu międzynarodowym. Kto powinien się tym zajmować podczas wyjazdów i jak konkretnie powinno to wyglądać. - Czy kontakty zagraniczne to tylko to, co sprzyja wymianie młodzieży? Współpraca powinna opierać się na konkretnych założeniach również w sferze promocji. Nie mówię, że współpraca z miastami partnerskimi jest zła. Wręcz przeciwnie - to jest bardzo dobre, ale brakuje tutaj drugiego filaru, czyli jasno określonych zasad, na jakich powinna odbywać się podczas tych wyjazdów promocja miasta - _mówił Jan Sikora.
   Marek Filipek, który w wielickim UMiG odpowiada za współpracę zagraniczną, przekonywał natomiast, że promocja Wieliczki jest najlepiej realizowana właśnie poprzez konkretne programy współpracy na polu wymiany młodzieżowej, kulturalnej czy sportowej i poprzez nawiązywanie za granicą autentycznych kontaktów z ludźmi.
   Jednak nie wszyscy radni z komisji turystyki byli przekonani co do tego, czy promocja miasta tak właśnie powinna wyglądać i czy jest ona wystarczająca.
- Mamy co sprzedać, bo kopalnia to zabytek klasy światowej, ma kto to robić, a jak to wygląda? Można przecież podpiąć się do kontaktów zagranicznych różnych instytucji i poprzez współpracę z nimi docierać do różnych miejsc za granicą, nie tylko do naszych miast partnerskich. Wiele gmin i miast tak robi. Na to nie potrzeba dużych pieniędzy - mówił Andrzej Masny.
   Sprawa jasno określonych zasad promocji to jedno, natomiast kwestia druga poruszona podczas spotkania komisji turystyki to jakość materiałów promocyjnych miasta. -
Nawet jeśli ktoś z wyjeżdżających ma ze sobą materiały promocyjne, to są one takiej jakości i tak ubogie, że to po prostu wstyd!_Materiały promocyjne to wcale nie musi być cała paleta gadżetów, ale wszystko powinno być starannie przemyślane, przygotowane i mieć swój styl, bo tak jest wszędzie na świecie - mówił Jan Sikora odnośnie wielickich materiałów promocyjnych, na które składają się przede wszystkim teczki, długopisy i daszki z logo miasta.
   Z twierdzeniem, że jakość i estetyka wielickich materiałów promocyjnych powinna zostać poprawiona zgadzali się wszyscy radni z komisji turystyki, ale konkretne ustalenia w sprawie "jak promować?" na razie nie zapadły. Kwestia ta będzie ponownie omawiana na posiedzeniu komisji turystyki w przyszłym tygodniu. (JOL)

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3