Ucieczka od plastiku
- Przed wojną na elewacji umieszczony był szyld sklepu kolonialnego. Mamy zdjęcia i dokumentację ukazującą wygląd kamienicy - mówi Grzegorz Smyła, zarządca Szarej Kamienicy. - Wygląd tego szyldu nawiązuje właśnie do czasów przedwojennych oraz do szyldów z tego okresu, których fragmenty są widoczne w Sukiennicach. Chcemy jak najdalej uciec do plastikowych reklam i dlatego wybraliśmy coś, co pasuje do zabytkowej architektury.
Jacek Stokłosa, główny plastyk miasta, uzasadnia, że reklama tego typu jest dopuszczalna, ponieważ stara się nawiązywać do historycznego wyglądu. - Ma to wyglądać jak "odkrywka", czyli fragment przedwojennej reklamy, wydobytej spod tynku.
(WT)
Wybory samorządowe 2024 - II tura
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?