Koleje Małopolskie to spółka obsługująca pociągi Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej. Jej właścicielem jest samorząd województwa, a więc o obsadzie stanowisk decyduje koalicja PO-PSL. Nowy prezes był do wczoraj doradcą marszałka Jacka Krupy z PO. Teraz ma trzyletni kontrakt menedżerski jako prezes podległej marszałkowi spółki kolejowej. Nie zdradza, ile tam zarobi.
Grzegorz Stawowy przez ostatnie lata zajmował się zarządzaniem nieruchomościami. Gdy w całym kraju rządziła koalicja PO-PSL, był dyrektorem krakowskiego oddziału Agencji Mienia Wojskowego.
Agnieszka Grybel-Szuber, rzeczniczka Urzędu Marszałkowskiego, tłumaczy, że doświadczenie w zarządzaniu nieruchomościami będzie przydatne. - Spółka ma wybudować własne zaplecze techniczne, na które trzeba pozyskać działki - podkreśla. Sam Grzegorz Stawowy tę inwestycję wskazuje jako swój pierwszoplanowy cel. - Ale moim zadaniem jest także rozwój spółki i zwiększenie zatrudnienia - mówi świeżo mianowany prezes.
Kłopoty z brakiem pracowników były jednym z powodów, dla których Koleje Małopolskie pod koniec ubiegłego roku oddały część obsługiwanych tras innej spółce - Przewozom Regionalnym. Okazało się bowiem, że maszyniści, którzy mieli pracować w pociągach Kolei Małopolskich, byli tylko wypożyczeni z Przewozów Regionalnych. Ta ostatnia spółka w ostatniej chwili wycofała się z zawartych wcześniej porozumień i marszałek był zmuszony przekazać część tras do obsługi właśnie Przewozom.
Do tej pory Kolejami Małopolskimi jednoosobowo kierował prezes Ryszard Rębilas. Od wczoraj spółka ma dwuosobowy zarząd - prezesa Grzegorza Stawowego i wiceprezesa Ryszard Rębilasa. - Kolejna osoba w zarządzie to dodatkowe koszty dla spółki - skomentował... Grzegorz Stawowy. Tyle że jego wypowiedź padła dzień przed jego powołaniem i dotyczyła rozszerzenia zarządu... Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Krakowie. Radny Stawowy krytykował decyzję prezydenta miasta Jacka Majchrowskiego i przekonywał, że nie ma dla niej żadnego uzasadnienia.
- Sam prosiłem, by w zarządzie Kolei Małopolskich był kolejarz - zapewnia prezes Stawowy. I nie kryje, że obowiązki zostaną tak podzielone, by za obsługę ruchu kolejowego odpowiadał wiceprezes Rębilas, a on ma się zająć zarządzaniem i inwestycjami.
Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?