Jaka woda do picia jest najzdrowsza? Jakie rodzaje wybierać, by się nawodnić? Tym różnią się woda mineralna, filtrowana, alkaliczna i inne

Anna Rokicka-Żuk
Jaką pić wodę, by ugasić pragnienie, uzupełnić elektrolity i wspomóc prawidłowy metabolizm? Wybór dostępnych rodzajów tego płynu może przyprawiać o zawrót głowy, jednak wcale nie tak trudno jest zapamiętać, po które z nich warto sięgać w określonych sytuacjach. Sprawdź, czym wyróżniają się różne rodzaje wody do picia, kiedy są polecane, a kiedy ich unikać! Zobacz kolejne slajdy, przesuwając zdjęcia w prawo, naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE.
Jaką pić wodę, by ugasić pragnienie, uzupełnić elektrolity i wspomóc prawidłowy metabolizm? Wybór dostępnych rodzajów tego płynu może przyprawiać o zawrót głowy, jednak wcale nie tak trudno jest zapamiętać, po które z nich warto sięgać w określonych sytuacjach. Sprawdź, czym wyróżniają się różne rodzaje wody do picia, kiedy są polecane, a kiedy ich unikać! Zobacz kolejne slajdy, przesuwając zdjęcia w prawo, naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE. absolutimages/123RF
Udostępnij:
Czym zaspokajać pragnienie, które w gorące dni jest zwiększone? Najlepiej wodą w sytuacji, gdy zapewnia m.in. 2 litry dziennie, obok innych płynów. Jaką wodę jednak wybrać, skoro w sklepie jest tak wiele rodzajów tego produktu? Sprawdź, czym się różnią rodzaje wód, jakie mają zalety i wady oraz w jakich sytuacjach warto po nie sięgać.

Właściwe nawodnienie organizmu umożliwia sprawny przebieg procesów fizjologicznych, tak ważny dla zachowania zdrowia. Niedobór płynów w ustroju utrudnia zwłaszcza eliminację toksyn i zbędnych produktów przemiany materii z organizmu. W ten sposób nie tylko pogarsza samopoczucie, ale też może przyczyniać się do powstawania problemów z utrzymaniem odpowiedniej masy ciała i rozwoju zaburzeń zdrowotnych.

Zalecane spożycie płynów to min. 2 litry dziennie, a nieraz jeszcze więcej! Najlepiej przy tym, by do picia wybierać wodę.

Podczas upałów, przy przebywaniu w klimatyzowanych pomieszczeniach o suchym powietrzu oraz aktywności fizycznej zapotrzebowanie organizmu na płyny może sięgnąć nawet 3-4 litrów. Dlatego pić trzeba regularnie, nie dopuszczając do pojawienia się uczucia pragnienia, które jest sygnałem o lekkim odwodnieniu organizmu.

Jednak woda, którą spożywamy, to coś więcej niż tylko cząsteczki H₂0. Najważniejszą jej cechą jest ilość rozpuszczonych związków takich jak np. magnez, wapń i potas, które decydują o jej działaniu na nasze zdrowie. Co więcej, ważny jest nie tylko skład mineralny wody, ale też możliwe jej zanieczyszczenia.

Zobacz także:

Materiały promocyjne partnera
Dodaj firmę Autopromocja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Przez pandemię żyjemy o 2 lata krócej - video flesz

Materiał oryginalny: Jaka woda do picia jest najzdrowsza? Jakie rodzaje wybierać, by się nawodnić? Tym różnią się woda mineralna, filtrowana, alkaliczna i inne - Strona Zdrowia

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Dziennik Polski
Dodaj ogłoszenie