Najnowsza Škoda Superb ma spore ambicje, które zdradza już sam wygląd zewnętrzny, korespondujący z autami najwyższych klas. Pojazd jest większy od poprzednika.
Do jego większej przestronności przyczyniło się przede wszystkim zastosowanie modułowej koncepcji nadwozia z poprzecznie zabudowanym silnikiem (MQB), która umożliwia zastosowanie większego rozstawu osi i większego rozstawu kół.
Z tyłu siedzisz po królewsku
Kierowca i pasażer mają w nim do dyspozycji szerszą o 39 mm przestrzeń na wysokości łokci i więcej miejsca nad głową. Prawdziwie królewska jest ilość miejsca z tyłu. Odstęp na wysokości kolan wynosi tam 157 mm. Jest to dwa razy więcej niż u najbliższego konkurenta. Wysokość nad głową wynosi 980 mm (tyle nie oferuje w tym segmencie żaden inny samochód).
Szerokość na wysokości łokci wzrosła z tyłu o 69 mm. Najlepszą wartość w segmencie ma również pojemność bagażnika: 625 litrów, czyli o 30 litrów więcej niż w Superbie drugiej generacji.
Auto wyróżnia bogate wyposażenie. Oferowane są do niego kompletnie nowe klimatyzacje, wśród nich nowa trzystrefowa klimatyzacja automatyczna. Superb może otrzymać także elektrycznie sterowane panoramiczne okno dachowe zwiększające komfort i polepszający samopoczucie w kabinie. Na zimową porę roku dostępne jest ogrzewanie postojowe, ogrzewanie siedzeń (z przodu i z tyłu) oraz płaszczyznowo ogrzewana przednia szyba i ogrzewane dysze spryskiwaczy.
Bogate wyposażenie i super oszczędne silniki
Czujnik deszczu i światła umożliwia automatyczne włączanie i wyłączanie wycieraczek oraz automatyczne przełączanie świateł dziennych na mijania zależnie od warunków oświetlenia. Model ten otrzymał najnowszą generację układu wspomagania parkowania, Park Assist, która umożliwia automatyczne parkowanie.
Oprócz tego nowy okręt flagowy Škody pierwszy raz ma kamerę cofania (Rear View Camera). Klasyczny hamulec ręczny w nowym Superbie seryjnie został zastąpiony elektrycznym hamulcem postojowym. Do dyspozycji są łącznie cztery całkowicie nowe urządzenia multimedialno-informacyjne MIBO.
Nowe silniki umożliwiają nawet do 30 procent mniejsze zużycie paliwa i emisję CO2. Škoda Superb GreenLine zużywa zaledwie 3,7 l paliwa na 100 km i emituje 95 g CO2 na km. Do zmniejszenia zużycia paliwa, oprócz innowacyjnej techniki silnikowej, przyczyniają się masa własna auta - lżejsze nawet o 75 kg - oraz polepszona aerodynamika.
Połączenie mocy zwiększonej nawet o 20 procent, zmniejszonego oporu powietrza i mniejszej masy własnej zapewnia znaczące polepszenie dynamiki jazdy. Superb otrzymała nowoczesne, turbodoładowane silniki z bezpośrednim wtryskiem paliwa na bazie techniki MQB (5 silników benzynowych TSI, trzy wysokoprężne TDI common-rail).
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?