Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kadjar na podbój Chin

Janusz Michalczak
Troska o wyrazisty charakter samochodu widoczna jest w każdym detalu
Troska o wyrazisty charakter samochodu widoczna jest w każdym detalu Fot. RENAULT
Renault. Francuska firma zamierza swoim nowym samochodem zdobyć spory udział w rynku Państwa Środka.

Dzisiaj może mniej o najnowszym produkcie Renault, a więcej o związanej z nim filozofii zdobywania rynku. Kadjar jest bowiem pierwszym modelem crossovera w segmencie C, czyli aut o kompaktowych rozmiarach.

Metoda "na głoda" (rynkowego)

Produkcja nowych crossoverów wynika z faktu, że samochody te cieszą się bardzo dużą popularnością, stanowiąc jednocześnie symbol prestiżu. W 2014 r. stanowiły niemal jedną piątą sprzedawanych na świecie aut, a ich udział w rynku europejskim wyniósł 23, natomiast w Chinach - 26 procent.

Segment ten, co podkreślają sami Francuzi, stanowi również doskonały sposób wejścia na najważniejsze rynki w planach ekspansji grupy.

Drugim crossoverem w gamie Renault był - po Koleos - Captur. Model ten odniósł duży sukces. Wyposażony w innowacyjne i jednocześnie praktyczne rozwiązania uplasował się w ścisłej czołówce sprzedaży crossoverów w segmencie B na Starym Kontynencie. W 2014 roku sprzedano ponad 178 tysięcy tych aut.

Kadjar jest produkowany w Palencji (83 proc. jego produkcji jest przeznaczone na eksport do ponad 50 krajów). W Chinach Kadjar ma odegrać przełomową rolę w ofensywie Renault. Przypomnę, że 16 grudnia 2013 roku firmy Renault i Dongfeng podpisały umowę, na mocy której utworzono Dongfeng Renault Automotive Company (DRAC) i podjęto budowę zakładu produkcyjnego w Wuhan. Budowa rozpoczęła się w styczniu 2014 roku, a uruchomienie produkcji zostało zaplanowane na początek 2016 roku.

Obecnie, w rok po podpisaniu umowy, spółka DRAC zatrudnia w Chinach już 1000 osób. W perspektywie średnioterminowej celem Renault jest zdobycie 3,5-procentowego udziału w chińskim rynku, co przekłada się na sprzedaż 750 tysięcy samochodów rocznie.

Produkcja modułowa się opłaca

W Renault Kadjar wykorzystano rozwiązanie modułowe CMF C/D Aliansu Renault-Nissan, będące owocem czterech lat wspólnych prac rozwojowych.

Współpraca pomiędzy Renault i Nissanem pozwala na wspólne wykorzystanie w nowych samochodach maksymalnej liczby niewidocznych części (np. bloku silnika czy elementów układów nawigacji), przy jednoczesnym zachowaniu odrębnej tożsamości obu marek, odmiennej stylizacji oraz funkcjonalności.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski