Kadjar na podbój Chin

Janusz Michalczak
Troska o wyrazisty charakter samochodu widoczna jest w każdym detalu Fot. RENAULT
Renault. Francuska firma zamierza swoim nowym samochodem zdobyć spory udział w rynku Państwa Środka.

Dzisiaj może mniej o najnowszym produkcie Renault, a więcej o związanej z nim filozofii zdobywania rynku. Kadjar jest bowiem pierwszym modelem crossovera w segmencie C, czyli aut o kompaktowych rozmiarach.

Metoda "na głoda" (rynkowego)

Produkcja nowych crossoverów wynika z faktu, że samochody te cieszą się bardzo dużą popularnością, stanowiąc jednocześnie symbol prestiżu. W 2014 r. stanowiły niemal jedną piątą sprzedawanych na świecie aut, a ich udział w rynku europejskim wyniósł 23, natomiast w Chinach - 26 procent.

Segment ten, co podkreślają sami Francuzi, stanowi również doskonały sposób wejścia na najważniejsze rynki w planach ekspansji grupy.

Drugim crossoverem w gamie Renault był - po Koleos - Captur. Model ten odniósł duży sukces. Wyposażony w innowacyjne i jednocześnie praktyczne rozwiązania uplasował się w ścisłej czołówce sprzedaży crossoverów w segmencie B na Starym Kontynencie. W 2014 roku sprzedano ponad 178 tysięcy tych aut.

Kadjar jest produkowany w Palencji (83 proc. jego produkcji jest przeznaczone na eksport do ponad 50 krajów). W Chinach Kadjar ma odegrać przełomową rolę w ofensywie Renault. Przypomnę, że 16 grudnia 2013 roku firmy Renault i Dongfeng podpisały umowę, na mocy której utworzono Dongfeng Renault Automotive Company (DRAC) i podjęto budowę zakładu produkcyjnego w Wuhan. Budowa rozpoczęła się w styczniu 2014 roku, a uruchomienie produkcji zostało zaplanowane na początek 2016 roku.

Obecnie, w rok po podpisaniu umowy, spółka DRAC zatrudnia w Chinach już 1000 osób. W perspektywie średnioterminowej celem Renault jest zdobycie 3,5-procentowego udziału w chińskim rynku, co przekłada się na sprzedaż 750 tysięcy samochodów rocznie.

Produkcja modułowa się opłaca

W Renault Kadjar wykorzystano rozwiązanie modułowe CMF C/D Aliansu Renault-Nissan, będące owocem czterech lat wspólnych prac rozwojowych.

Współpraca pomiędzy Renault i Nissanem pozwala na wspólne wykorzystanie w nowych samochodach maksymalnej liczby niewidocznych części (np. bloku silnika czy elementów układów nawigacji), przy jednoczesnym zachowaniu odrębnej tożsamości obu marek, odmiennej stylizacji oraz funkcjonalności.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3