Rosjanie kupili w 2003 roku prawie 200 tys. nowych zagranicznych aut, tj. niemal dwukrotnie więcej niż rok wcześniej, kiedy to nabyli 110-112 tys. samochodów. Najchętniej kupowana była toyota. Spadała natomiast sprzedaż zagranicznych aut używanych z 500 tys. w 2002 roku do 350 tys. w 2003 r. Drugie miejsce zajął Ford ze sprzedażą 20,7 tys. samochodów, trzecie dotychczasowy lider - firma Daewoo, która umieściła na rynku 20,2 tys. aut w 2003 roku wobec 12,4 tys. w 2002 roku. Na dalszych pozycjach znalazły się firmy Mitsubishi, Skoda i Renault.
Ale ranking ten może się wkrótce zmienić. General Motors uruchomił bowiem w Rosji, we współpracy z rosyjskim Awtowazem, seryjną produkcję swego drugiego już modelu w tym kraju.
W zakładach Łady w Togliatti z taśmy zjechał kilka dni temu pierwszy chevrolet viva, czyli rosyjska odmiana astry II (tej samej, która produkowana jest w Gliwicach).
Ale Rosjanie będą produkować także własny samochód. W Paryżu Łada zaprezentowała auto o nazwie kalina (na zdjęciach).
Pojazd ten przygotowywany jest już do seryjnej produkcji. Taśma montażowa ma ruszyć w listopadzie br., a w sprzedaży kalina - w wersji hatchback i sedan - pojawi się na początku przyszłego roku.
To samochód do złudzenia przypominający opla corsę (także jej trójbryłową odmianę, która wytwarzana jest w Ameryce Południowej). Oferowany będzie w dwóch odmianach silnikowych - 1,6 l (moc 79 KM) lub 1,6 l 16V (moc 102 KM).
Niewykluczone, że łada kalina trafi do Polski. O ile będzie kosztować w granicach 20-23 tys. zł (a takie są przymiarki), może cieszyć się sporym zainteresowaniem.
(A)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?