Celem kampanii było uwrażliwienie na problem porzucania psów przy drogach. Chcąc zwrócić uwagę na to negatywne zjawisko, zarządca A4 Katowice-Kraków zaadresował akcję do fanów popularnej gry survivalowej Minecraft. Ogłosił konkurs na najlepsze historie stworzone w świecie Minecrafta, które miały poruszać temat odpowiedzialnego traktowania zwierząt.
– Kampanię nieprzypadkowo skierowaliśmy do młodych ludzi. Odwołaliśmy się do ich wrażliwości, zakładając, że to właśnie oni wpływają na decyzje dorosłych, w tym także te nie do końca przemyślane, a dotyczące właśnie zakupu czy przygarnięcia psa – mówi Rafał Czechowski, rzecznik prasowy SAM SA.
Akcja rozpoczęła się w lutym tego roku. Jej ambasadorami zostali popularni polscy YouTuberzy i gracze Minecrafta – MagdalenaMariaMonika, RoxMb i Vertez, którzy w filmowych zapowiedziach kampanii, osadzonych w świecie Minecrafta, zachęcali do udziału w konkursie. Łączna liczba wyświetleń filmów opublikowanych przez ambasadorów kampanii na ich kanałach YouTube sięgnęła blisko 800 000.
Do organizatora konkursu wpłynęło 227 zgłoszeń, a do finału zaproszono 58 osób. – Spotkanie z tak dużym odzewem i empatią wśród dzieci i młodzieży jest dla nas źródłem dużej satysfakcji. Idea kreowania historii w świecie wirtualnym dowiodła, że młodzi ludzie mają dużo do powiedzenia na temat tego, jak z odpowiedzialnością podchodzić do życia czworonogów, a przy tym cywilną odwagę, by piętnować negatywne zachowania w tym obszarze – podsumowuje kampanię rzecznik prasowy SAM SA.
Prace konkursowe oceniło jury w składzie: ambasadorzy kampanii i przedstawiciele organizatora konkursu. Kryteriami wyboru laureatów były: zgodność z tematem, kreatywnośćw tworzeniu fabuły, poziom narracji oraz propozycje rozwiązania przedmiotowego problemu.
– Czy spodziewałem się wygranej? Trudno powiedzieć. Film nagrałem raczej dla własnej przyjemności, sprawia mi to wielką radość. Najważniejszy jest pomysł na historię. Dość długo pracowałem nad filmem konkursowym i udało się. Sam mam psa. Ma na imię Dora i została znaleziona przy drodze. Myślę, że warto organizować takie kampanie jak „Gra o psieżycie”. Cieszę się, że mogłem wziąć udział w tej akcji, tak jak wszyscy tu obecni, a jest nas dużo. Mam nadzieję, że nasze filmy pomogą zmienić psią rzeczywistość na lepszą – powiedział Antoni Cammarano, laureat I miejsca.
Finaliści spotkali się z gwiazdami Minecrafta podczas finału kampanii, który odbył się 7 kwietnia br. w Cinema City Punkt 44 w Katowicach. Podczas uroczystej gali ogłoszono wyniki konkursu, wyświetlono na dużym ekranie zwycięskie filmy i nagrodzono autorów dziewięciu najlepszych historii.
Nagrodami w konkursie były: profesjonalny fotel gamingowy, nagrody książkowe oraz zestawy gadżetów popularnych Minecrafterów. Każdy uczestnik otrzymał także pamiątkowy dyplom z autografami ambasadorów kampanii oraz książkowy upominek. Zwycięskie prace można zobaczyć na stronie kampanii www.graopsiezycie.pl.
ZOBACZ KONIECZNIE:
WIDEO: Mówimy po krakosku - odcinek 14. "Biber"
Autor: Gazeta Krakowska, Dziennik Polski, Nasze Miasto
Follow https://twitter.com/dziennipolskiDołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?