Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kantor wchodzi do gry, czyli artysty wirtualne życie po życiu

Łukasz Gazur
W grze wykorzystane zostaną autentyczne elementy ze spektakli Tadeusza Kantora
W grze wykorzystane zostaną autentyczne elementy ze spektakli Tadeusza Kantora Andrzej Banaś
Sztuka i technologia. Dzięki grze „Cricot3”, nad którą pracują zagraniczni twórcy, każdy będzie się mógł wcielić w postać jednego z najsłynniejszych polskich artystów XX wieku.

Czytaj komentarz Łukasza Gazura: Czy Kantor będzie nowym Wiedźminem?

Pomysł jest owocem pobytu studyjnego, zorganizowanego w 2016 r. przez Fundację im. Tadeusza Kantora i Instytut Adama Mickiewicza w Warszawie dla duetu Auriea Harvey i Michaël Samyn, tworzącego kolektyw Tale of Tales. To twórcy gier internetowych i sztuki elektronicznej. Zafascynowani twórcą teatru Cricot 2 pojawili się w Polsce. Teraz przyjadą drugi raz. W lipcu, w Domu Pracy Twórczej Tadeusza Kantora w Hucisku, zaprezentują pierwsze efekty swojej pracy.

„Cricot3” to gra, która ma wprowadzić użytkownika w świat twórczości jednego z najsłynniejszych polskich artystów XX wieku. Pozwoli graczowi na swobodne zestawianie elementów ze spektakli Tadeusza Kantora - jak „Umarła klasa” lub „Wielopole Wielopole” - rozwijając wyobraźnię widza, umożliwiając mu na moment wcielić się w postać twórcy Cricot 2.

Gra nie ma z góry żadnego ustalonego scenariusza, więc każda rozgrywka powinna być zupełnie inna. A wszystko w technologii VR (czyli tzw. rozszerzonej rzeczywistości). Dzięki specjalnym goglom (lub bardziej rozbudowanym zestawom sprzętów) VR umożliwia użytkownikowi „wejście” w wirtualny świat i stanie się uczestnikiem rozgrywanych wydarzeń.

- Rezydencja w Polsce będzie okazją do sprawdzenia doświadczenia VR na publiczności w fazie rozwoju projektu, stwarzając zarazem możliwość jego weryfikacji polskim ekspertom badającym twórczość Kantora - tłumaczą Auriea Harvey i Michaël Samyn.

8 i 9 lipca oraz 22 i 23 lipca fascynaci gier, dziennikarze oraz wszyscy zainteresowani będą mogli wypróbować prototyp gry.

- To ciekawy sposób promowania twórczości artysty - ocenia pomysł Natalia Zarzecka, szefowa Ośrodka Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora Cricoteka. - Pamiętajmy, że Kantor korzystał z nowych technologii - kamer lub ksero. Gdyby żył, z pewnością nie bałby się nowinek technicznych - dodaje.

Po premierze gra ma być dostępna w serwisach Oculus Store, Steam VR i Itech.io. Dodatkowo gra będzie prezentowana na wystawach i festiwalach nowych technologii, gdzie będzie można z niej skorzystać nawet bez posiadania sprzętu działającego w VR.

WIDEO: Karol Estreicher - polski obrońca dzieł sztuki

Źródło: Dzień Dobry TVN, x-news

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski