Nic więc dziwnego, że policjanci z tarnowskiej drogówki są w stanie błyskawicznie dopaść na drodze każdego uciekiniera. Takich motocykli zazdrości im niejeden fan jednośladów.
Nie uciekną...
W tarnowskim garnizonie "służą" cztery szybkie maszyny - dwie hondy z litrowymi silnikami oraz dwie jeszcze potężniejsze yamahy.
Widok takich motocykli na patrolu robi na kierowcach duże wrażenie. Nawet na tych, którzy mają coś na sumieniu i najchętniej dodaliby gazu na ich widok. - Jeszcze mi się nie zdarzyło, żeby ktoś nie zatrzymał się do kontroli, kiedy do dyspozycji mam motocykl - przekonuje aspirant Krzysztof Buratowski.
Trudno się dziwić - policyjnym yamahom i hondom wystarczy kilka sekund, aby rozpędzić się do setki. W dodatku są w stanie pędzić z prędkością nieosiągalną dla większości samochodów.
- Motocykle są bardziej mobilne od radiowozów - wylicza kolejne zalety podinspektor Władysław Szydłowski, naczelnik tarnowskiej drogówki. - W nagłych sytuacjach potrafią szybko przecisnąć się na przykład między samochodami stojącymi w korku.
Poczucie wolności
Nie każdy policjant może dostać przydział na służbową maszynę. I nie zależy to tylko od kategorii prawa jazdy.
Najlepiej, jeśli kandydat miał już wcześniej motocyklowe doświadczenie. Poza tym jazda powinna mu też najzwyczajniej sprawiać frajdę. - Kiedy ruszam na patrol, jak każdy motocyklista mam to wspaniałe uczucie wolności i przestrzeni - uśmiecha się policjant-motocyklista.
Tour de Pologne
Codzienna służba potrafi jednak dać w kość. Jeden z funkcjonariuszy ostatnio został potrącony przez nieuważnego kierowcę samochodu. Na szczęście skończyło się tylko na uszkodzeniach pojazdów.
Zdarzają się także przyjemne niespodzianki. Ostatnio tarnowscy policjanci - podczas czasówki kolarskiego wyścigu Tour de Pologne w Krakowie - pilotowali najlepszych zawodników.
Dobrze wyposażony
Od seryjnej maszyny policyjna yamaha FJR 1300A różni się kolorystyką i dodatkowym wyposażeniem.
W standardzie motocykl ma hamulce z ABS oraz podnoszoną "owiewkę". Jednym przyciskiem uruchamia się "koguty" zainstalowane z przodu i z tyłu motocykla oraz głośne syreny po bokach. Boczne kufry mieszczą przede wszystkim alkosensor i radar.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?