Kilka słów o organizacji

Krzysztof Kawa
Kawa na ławę. Jest gorzej, niż mi się wydawało. Wezwana w tym miejscu przed tygodniem do tablicy Katarzyna Cięciak przysłała do redakcji list, w którym stwierdza m.in.:

„Jako Zastępca Prezydenta ds. Edukacji i Sportu mogę się zgodzić na finansowanie działań promocyjnych poprzez sport tylko w przypadku, gdy miasto występuje w roli organizatora lub współorganizatora, tak jak ma to miejsce w przypadku wielu imprez, np.: meczów Ligi Światowej reprezentacji Polski w piłce siatkowej, Tour de Pologne, Mistrzostw Europy w piłce ręcznej (...).”

W związku z tym wyjaśnijmy co nieco na podanych przykładach.

W przypadku mistrzostw Europy jedynym organizatorem turnieju, jak potwierdza menedżer ds. komunikacji EHF Euro 2016 Marcin Rosengarten, jest Związek Piłki Ręcznej w Polsce, który otrzymał licencję od właściciela praw do rozgrywek, czyli Europejskiej Federacji Handballu. Tymczasem Kraków, jako miasto, któremu przysługuje miano gospodarza, na mocy umowy podpisanej 31 grudnia 2014 roku przekaże związkowi – bagatela – 9 milionów złotych. Co otrzyma w zamian? Świadczenie przez związek na rzecz Gminy Miejskiej w latach 2014–2016 wielorakich usług promocyjnych i reklamowych.

W odniesieniu do meczów Polska – USA w ramach Ligi Światowej zaś – jak z kolei zapewnia rzecznik Polskiego Związku Piłki Siatkowej Janusz Uznański – została podpisana umowa miasta o współpracy z wyłącznym organizatorem wydarzenia, czyli spółką z o.o. „Polska Siatkówka”, w ramach której Kraków udostępnił Tauron Arenę, a w zamian otrzymał pakiet promocyjno-reklamowy (koszt – 393 tys. zł).

Jeśli natomiast chodzi o Tour de Pologne to – kończąc przydługi wywód – i w tym wypadku imprezę przeprowadza rokrocznie prywatna spółka, co notabene kosztuje Kraków coraz większe pieniądze – w 2009 roku było to 300 tys., w tym będzie już 675 tys. zł.

I co zrobić z tym fantem? Ano nic. Przedstawiciele administracji samorządowej po prostu mogą, zgodnie z prawem, zamawiać usługi promocyjne. Także wtedy, gdy nie mają praw do organizacji imprezy.

FLESZ: Polacy żyją krócej. Co nas zabija?

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 1

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

E
Eustachy

Czyli pani Cięciak działa zgodnie z prawem przypadkowo i zupełnie nieświadomie, a jej tłumaczenia mijają się z prawdą? Coś chyba jednak powinno się z tym zrobić.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3