Klasyk jeszcze bardziej eko i nowoczesny. Najnowsza hybrydowa Toyota RAV4 Hybrid 2.5 222 KM

Janusz MichalczakZaktualizowano 
Samochód ma ogromny bagażnik z podłogą, którą możemy ustawić w dwóch położeniach, uzyskując dodatkową przestrzeń Zdjęcia: Janusz Michalczak
Pojazd ten sam wyznacza standardy w swojej klasie. RAV4 jest klasykiem wśród SUV-ów. a w wersji hybrydowej autem z innej epoki technologicznej. Auto ma wiele wyjątkowych rozwiązań. Jego sercem jest napęd o mocy 222 KM, który tworzą silnik benzynowy oraz elektryczny. Pierwszy z nich pracuje w oszczędzającym paliwo cyklu Atkinsona.

Od poprzedniej wersji odróżnia się ta jednostka m.in. dłuższym skokiem tłoków (103,4 zamiast 98 mm) i wyższym stopniem sprężania (14,0:1 zamiast 12,5:1). Sprawność cieplna wynosi w przypadku tego nowego silnika 41 proc. i jest większa niż w Priusie Plug-In! Autem możemy poruszać się w trybie eko, normal oraz sport.

Z jednostką tą świetnie współpracuje przekładnia e-CVT, która niezauważenie przełącza tryb pracy ze spalinowego na elektryczny. Auto w dobie poszukiwania rozwiązań downsizingowych, czyli wykorzystywania małych, często 1-litrowych, silników imponuje mocą i osiągami. Potrafi rozpędzić się do prędkości 100 km na godz. w 8,3 s. Napęd 4x4 jest realizowany przez elektryczny silnik o mocy 68 KM, który napędza tylną oś. Kierowcę wspomaga system TSC (stabilizuje on też jazdę zestawu składającego się z samochodu i przyczepy, monitorując ruchy ładunku).

Nadwozie nowej RAV4 ma więcej charakteru. Pojawił się duży grill, proste linie i nadkola charakterystyczne dla terenowych klasyków. Manewrowanie samochodem ułatwia system wizyjny. Cztery kamery, umieszczone z każdego boku samochodu, zapewniają widok 360 stopni wokół auta. Na 7-calowym ekranie (Camera View) można zobaczyć auto z lotu ptaka lub z dowolnej strony. Jednym z kapitalnych rozwiązań jest monitor w lusterku, który w świetnej jakości pokazuje obraz z tyłu pojazdu.

RAV4 jest bardzo przestronna. Wygospodarowano wiele miejsca zwłaszcza z tyłu, gdzie oparcia foteli mogą być ustawiane w dwóch położeniach. Pojemność bagażnika to 580 l (po złożeniu siedzeń - 1690 l). Pojazd potrafi spalić na trasie nawet 5,5 l, w mieście 7 l na 100 km.

Polscy kierowcy są nabuzowani. Widzimy nieżyczliwość u innych, nie widzimy u siebie

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 3

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.
h
hawrenciuk

Nie dość, że ładna to jeszcze ekologiczna. Spalanie w suvie dzięki hybrydzie nabiera nowego znaczenia. Nowsza generacja według testów zużywa jeszcze mniej paliwa co na takie gabaryty auta jest dużym plusem

zgłoś
g
gość

Hybryda na obecne normy spalin to chyba jedno z najlepszych rozwiązań.

zgłoś
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3